Música

L’idil·li amb Girona anima Ibercamera a portar la Simfònica de Viena el 2022

El concert amb la prestigiosa orquestra serà per celebrar la quinzena temporada i la relació de llarga durada amb l’Auditori

L’actuació el mes de gener passat de l’Orquestra Simfònica del Teatre Mariïnski, sota la direcció de Valery Gergiev, va suposar un punt d’inflexió perquè la temporada de concerts de música clàssica a Girona no només estigui garantida sinó perquè l’idil·li d’Ibercamera amb la ciutat continuï aflorant. Així com la resposta i fidelitat del públic, que, en paraules del president del GrupCamera, Josep Maria Prat, ha estat “extraordinària” i “commovedora”.

Que en plena crisi es mantinguin encara uns cinc-cents abonats i “hàgim pogut sentir l’alè musical rere nostre”, segons Prat, ha animat aquesta institució musical privada –que organitza des del 2008, i de forma concertada amb l’Ajuntament de Girona i altres institucions públiques, un cicle anual de concerts– a afrontar amb més ànims i força que mai una quinzena temporada. Quinze anys de col·laboració amb l’Auditori de Girona que es commemoraran amb un d’aquells concerts als quals ens tenen acostumats –i ben segur que es recordarà–, a càrrec de la Simfònica de Viena.

Ibercamera Girona continua mantenint la relació de nombre d’abonats per habitants més alta a l’Estat (fins a sis-cents, abans de la pandèmia). Aquesta dada omple sempre d’orgull Josep Maria Prat perquè se l’han guanyat a pols. “És una ciutat que no tenia una tradició de música clàssica fins que no va arribar l’Auditori. I van ser ells que ens van convidar a programar a Girona. Ni ells es creien l’afluència d’abonaments que tindríem, tot i que sempre ha estat un dels nostres valors fidelitzar el públic. Ara ja som un element més de l’Auditori”, declara. Prat també valora els al·licients de l’equipament, que aquest any celebra els quinze anys: acústicament excel·lent i per l’equip que el gestiona, que és “excepcional”, diu. “Només rebem elogis dels artistes que hi venen”, hi afegeix.

Tot i no haver estat un any gens fàcil, es mira el futur amb optimisme i amb la seguretat d’haver demostrat que la capacitat de contagi és pràcticament nul·la als concerts que s’han fet i que es faran: “Sigui per la renovació d’aires dels equipaments culturals, per les mesures preses o pel comportament del públic.”

I demà, Zukerman

Tampoc cal anar lluny per gaudir de grans concerts. Demà mateix, en aquesta ciutat amb arrels jueves hi actuarà Pinchas Zukerman (19 h), dipositari de la tradició violinista més important de la història. En un sentit homenatge al seu mentor, el mestre Pau Casals, ha convidat la violoncel·lista Amanda Forsyth i el pianista Shai Wosner per interpretar un programa de sonates i trios de gran varietat i interès, de Mozart, Beethoven, Brahms i Fauré.

LA DATA

2006
any en què Ibercamera va programar el seu primer concert a l’Auditori, i el 2008, la primera temporada.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Les cares diverses del ‘true crime’

Barcelona
novetat editorial

L’assassí més famós d’Irlanda, radiografiat

Barcelona
Laia Vilaseca
Novel·lista

Laia Vilaseca: “Escrivint, continuo sent jardinera i no arquitecta”

Barcelona
ARTS ESCÈNIQUES

L’Alegria que ‘triomfa’ als Premis de la Crítica

BARCELONA
música

El nou festival Guixolstronic proposa 12 hores de música electrònica

st feliu de guíxols
cultura

L’associació de museòlegs, sobre el polèmic canvi d’orientació del Museu del Disseny: “Caldrà esperar a que es presenti el projecte definitiu”

barcelona
Música

El Festival de Prada s’estén i ofereix concerts sense fronteres

Girona
DANSA

El Sismògraf convoca a respirar amb la natura i a flirtejar amb la tecnologia

OLOT
Crítica
música

Sostinguts per l’estiu

GIRONA