Cultura

Crítica

cinema

Punts suspensius

Quan Shyamalan va estrenar La jove de l'aigua, molts ens vàrem preguntar: què pot fer a partir d'ara? La resposta va ser L'incident, que continuava les troballes de la pel·lícula anterior en un format més petit i humil. Així doncs, la qüestió va quedar a l'aire. Què podia fer Shyamalan després d'haver exposat els seus dubtes davant la continuïtat del relat mític en el cinema, del qual La jove de l'aigua era una mena de tractat metafísic? D'alguna manera, Airbender: el último guerrero és l'intent de donar forma a una nova mítica cinematogràfica mitjançant les eines contemporànies a l'abast: la influència del manga i el 3D, per exemple.

El resultat es queda a meitat de camí de tot, com si Shyamalan no hagués gosat exposar totes les seves idees al voltant d'això, però té suficients punts d'interès per no enterrar prematurament la carrera del cineasta. El primer element que crida l'atenció és el fet de voler fer una pel·lícula d'acció sense acció, per dir-ho d'alguna manera, perquè Airbender tracta les lluites amb un quietisme, amb un estil contemplatiu que les fa esdevenir alguna cosa així com tableaux vivants amb el mínim de moviment i llargs plans que eviten la fragmentació habitual en aquest tipus de produccions. I això concorda amb algunes de les obsessions de Shyamalan: la necessitat d'un retorn a l'origen, d'una reconciliació entre narració i mostració. Massa conceptual per a determinat públic, massa banal per a un altre, aquesta és una proposta completament marciana que només interessarà a aquells que segueixin la filmografia del cineasta i l'evolució dels seus motius. Què farà després? Aquesta és la pregunta.

Airbender: el último guerrero
Dir.: M. Night Shyamalan. Int.: Noah Ringer, Dev Patel.
EUA, 2010


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA
CrÒNICA

Un Sant Jordi fred, però esplendorós

TEATRE

La Perla 29 incorpora un ‘Zoo de vidre’

BARCELONA
CRÒNICA

Banyoles, lectora i novel·lada

crònica

Diada radiant en el retorn a l’essència

crònica

Una sola música que tothom balla com vol