Arts escèniques

Balañá inclou teatre als cinemes Bosque

El Grup Balañá transforma en teatre una de les sales del cinema Bosque de Gràcia, de 300 localitats. Arrencarà Bruno Oro aquest dimecres amb Sí o no?, un espectacle en què evita fer cap personatge i narra, en clau de comèdia, les seves aventures en un viatge internacional. D’entrada, preveu fer estada fins a mitjan gener. El Bosque se suma a la transformació, en principi puntual, d’una de les sales de l’Aribau, per a la nova producció de La Perla 29 (Hamlet Aribau). En totes dues propostes escèniques aprofitaran la pantalla per completar l’escena dels actors en directe.

Sí o no? és la nova comèdia de Bruno Oro. Un one man show que planteja una evidència: “Cada cop som més esclaus de la tecnologia”, diu l’actor. Una de les conseqüències és que “la sorpresa i la improvisació estan en perill d’extinció”. L’actor explica el seu cas personal, que va viure el 1999, i s’adona que, avui, aquella circumstància no es podria repetir perquè ja es viatja i es relaciona amb la crossa de la tecnologia, que facilita però també limita les experiències.

El projecte “va encaixar” al Grup Balañá, que ja pensaven transformar una sala del Bosque en teatre. Les entrades de teatre es vendran a la mateixa taquilla del cinema i hi haurà sessió doble el dissabte. La peça evita fer una crítica al turisme i marca la paradoxa de com es viatjava abans i com es fa ara, sobretot arran de l’amenaça terrorista i, darrerament, la Covid-19. Aquesta denúncia del món tecnològic ja va servir per fer una peça, molt celebrada, amb Clara Segura: Cobertura. Bruno Oro admet que cada nou projectes s’ha de partir de zero i hi ha més risc perquè les expectatives són més altes. Per ara, ja han venut pràcticament totes les entrades de la primera setmana d’exhibició.

El Grup Balañá busca fórmules per corregir la falta del Club Capitol. Des que els propietaris no els van renovar el lloguer, la programació de monòlegs i comèdies s’ha traslladat puntualment al Borràs. Però, tot i així, busquen fórmules per incloure-hi espectacles per a aforaments de 300 persones, “que és l’ideal per als monòlegs”, i no hi ha sales de teatre amb aquestes mides, indica Bruno Oro.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Novel·la Gràfica

Jaime Martín i les trementinaires del Pirineu

Barcelona
Blaumut
Grup barceloní de pop, acaba de publicar el ‘Capítol 1’ del seu nou disc, ‘Abisme’

“Ara hi ha un consum excessiu de tot, sense gaudir de res”

Barcelona
girona

Torna ‘La consueta de sant Jordi’

girona
MÚSICA

La Franz Schubert Filharmonia presenta la nova temporada

BARCELONA
Crítica

Un guant

guardó

Gemma Lienas rep el Premi Cedro per la defensa dels drets d’autor

madrid
cinema

BCN Film Fest premia ‘El destino de Maya’

barcelona
Cultura

Mor Helen Vendler, crítica de gran influència

TEATRE

El Maldà canta Pau Riba i Malvido interpel·lant els joves

BARCELONA