Identitats catàrtiques al Lliure
La tercera edició del cicle Katharsis inclourà cinc muntatges escènics al Teatre Lliure de Montjuïc, del 16 al 30 de gener, amb una pregunta com a títol genèric: Què ens defineix? És una pregunta vinculada a l’origen d’aquest programa especial “en el quals ens qüestionem constantment què és el teatre”, com s’afirma en el text de presentació de Khatarsis 2022, presentat ahir per la directora de continguts del Lliure, Georgina Oliva. En aquesta edició, la majoria de propostes són d’artistes internacionals, ja que la de l’any passat va ser una edició “100% local” a causa de la pandèmia. Tot i així, les restriccions derivades de la covid han obligat a cancel·lar un dels espectacles inicialment previstos, Tête-à-tête, del canadenc Stéphane Gladyszewski.
Durant les dues setmanes del cicle es podrà veure a la plaça Margarida Xirgu la instal·lació O Barco / The Boat, de la portuguesa Grada Kilomba: són 140 blocs de fusta cremada que s’estenen al llarg de 32 metres formant la silueta d’un vaixell, com a homenatge als cossos desapareguts al mar i a les víctimes de l’esclavitud durant el procés de colonització. Diumenge vinent hi tindrà lloc una performance inaugural (13 h).
Katharsis continuarà, del 19 al 30 de gener, amb Con versos, un espectacle de la cia. El Arabesco amb només 6 persones per sessió. Els dies 21 i 22 s’hi podrà veure Silenzio!, un espectacle sobre les veus femenines a l’òpera, dirigit per Ramona Nagabczynska. Per al 29 i el 30 de gener s’ha programat The Hamartia Trilogy, un tríptic del coreà Jaha Koo sobre les relacions euroasiàtiques, i tancarà el cicle el dia 30 la performance Together, dels eslovens Leja Jurišic i Marko Mandic, en col·laboració amb el director Bojan Jablanovec i l’escriptora Semira Osmanagic.