Cinema

Monstres del circ i del crim

“Cadascú es busca la fabulació amb què se sent còmode. Hi ha gent que es fa catòlica. Jo em vaig tornar monstruòlic.” Ho explicava Guillermo del Toro en aquestes pàgines quan va estrenar La forma del agua, ambientada als anys cinquanta i protagonitzada per un monstre. No és estrany que s’interessés, doncs, per El callejón de las almas perdidas , novel·la publicada el 1946 per l’escriptor nord-americà William Lindsay Gresham, que ja va ser adaptat el 1947 en un film d’Edmund Goulding protagonitzat per Tyrone Power.

El cineasta mexicà l’ha acostat al seu univers fosc, però habitat també per monstres entranyables, en una adaptació amb un elenc excepcional: Bradley Cooper, el protagonista, entra a treballar en un circ on veurem també personatges encarnats per Rooney Mara, Toni Collette, Willem Dafoe, Ron Perlman i Richard Jenkins, i s’alia després amb Cate Blanchett per estafar milionaris amb tots els trucs mentals que ha après. Del Toro ofereix una mirada entranyable als vells circs ambulants, i retrata després amb cruesa un altre tipus de monstres, molt més obscurs.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

TEATRE

El TNC produeix la darrera farsa dels VVAA: una festa amb Britney Spears “de tòtem”

BARCELONA
ART

El museu Morera de Lleida rep 13.500 visitants durant el mes de portes obertes

LLEIDA
Cultura

Mor l’actriu especialista en escenes aquàtiques Susan Backlinie

festival

Barcelona Poesia, amb tot de gestos quotidians

Barcelona
societat

Blanes acull la primera ‘Zombie Walk’ pel Festival Internacional de Cinema

blanes
SALT

Arriba la segona edició del Festival L'Inevitable

SALT
cultura

Comencen les obres d’ampliació del Teatre Auditori Felip Pedrell

TORTOSA
novetat editorial

Verdaguer, l’autor català més biografiat

Barcelona
Crítica

Set de... coherència