Els Premis Enderrock guardonen l’impulsor del pop metafísic Jordi Matas
La gala d’entrega dels guardons es farà el 3 de març a Girona
Comptarà per primer cop amb una festa posterior al Palau de Fires amb actuacions de quatre artistes emergents
Els Premis Enderrock 2022 guardonen l’impulsor de la sonoritat del pop metafísic Jordi Matas amb el XVIII Joan Trayter a millor productor. El director editorial del Grup Enderrock, Lluís Gendrau, ha ressaltat que el guitarrista i productor d’Esparreguera (Baix Llobregat) ha liderat, al llarg del 2021, la producció de treballs tan importants com els discos Joia i Parc de Ferran Palau o N.S.C.A.L.H. d’El Petit de Cal Eril. La gala d’entrega de premis serà el 3 de març a l’Auditori de Girona i, per primer cop, han organitzat una festa posterior al Palau de Fires amb actuacions de quatre propostes emergents i que servirà com a punt de retrobament del sector.
Després d’anunciar que el Premi Enderrock d’Honor és per a Falsterbo (formació de música folk nascuda a Barcelona i guardonada amb motiu del cinquantè aniversari de Paf, el drac màgic) i el Premi Enderrock a la Trajectòria recau en la Companyia Elèctrica Dharma (també pels 50 anys), aquest dimecres han fet públic el guanyador del XVIII Premi Joan Trayter al millor productor. El premiat és el guitarrista i productor d’Esperraguera Jordi Matas.
El Premi Joan Trayter és el guardo que Grup Enderrock concedeix fa 18 anys en homenatge a l’enginyer de so i fundador dels estudis MusicLan d’Avinyonet de Puigventós (Alt Empordà) i que va morir fa 20 anys. Els seus pares, presents a la roda de premsa, han explicat que volen penjar a Youtube el concert d’homenatge que es va fer fa deu anys al Teatre El Jardí de Figueres i que estan treballant amb l’ajuntament d’Avinyonet per organitzar activitats commemoratives de cara a l’estiu.
Gendrau ha explicat que dues de les propostes que es podran veure a la festa posterior a la gala dels premis són artistes gironins, amb la voluntat d’estrènyer lligams amb la demarcació i d’impulsar la capitalitat de la ciutat com a referent cultural. Són Tramma, el nom artístic de Marta Romeu que, sorgida de l’escola musical EUMES mescla pop contemporani i músiques urbanes fusionant hip-hop, dancehall, reggae i R&B, i Pol Bordas, guanyador del Premi Cases de la Música del Concurs Sona9 2019 que va debutar l’any passat amb l’EP El dia més curt de la setmana.
Completen el cartell de propostes emergents Fetitxe 13, hip-hop especialment crític amb la mitifació de les estrelles de la música i el món del’0mainstream, i Bounce Twice, que es fogueja en el directe amb un avançament del disc amb influències del soul, la música electrònica i el R&B que segueixen l’estela de referents com Nathy Peluso, Lauren Hill o Princess Nokia.
Les propostes per relligar el territori amb l’entrega de premis no acaben aquí. També han programat tot un seguit d’accions relacionades amb els deu anys de la Marfà, el festival Strenes, la UdG o les biblioteques de la ciutat.