Arts escèniques

Crítica

teatre

Gola i nus

L’univers, a mig camí de la veritat i de la ficció, remet a la celebrada autoficció de Sergio Blanco (Memento mori, o la celebración de la muerte). Algunes parts de la intimitat s’exposen cruament a escena i es barregen amb fragments que per força han de ser ficció. L’autoficció és la fórmula per il·lustrar una buidor, una desesperança juvenil que pren forma de suïcidi, o de cremar contenidors, o de permetre que Netflix o un concurs televisiu condicionin el físic i, fins i tot, la personalitat.

Era qüestió de temps que Bàrbara Mestanza i Francesc Cuéllar es trobessin a l’escenari. Mestanza és una de les fundadores de The Mamzelles (Mafia); Cuéllar, de José y sus Hermanas (Los bancos regalan sandwicheras y chorizos). Tots dos han tingut una carrera paral·lela als grups de referència i, sovint, posant el cos i la, seva infància a escena, (Pocahontas, de Mestanza, o Livalone, de Cuéllar). I sí, tots dos han fet carrera a Mercado Central, rodada a Madrid. Per això, encara que la peripècia paral·lela que es narra en un díptic se situa al Raval l’expliquen en castellà, tot esquitxant-hi rèpliques amb la família en català.

Lacrimosa entona un estrany cant romàntic, una certa seducció pel suïcidi. Davant de la invisibilitat de les morts per voluntat pròpia, ells en fan una oda a la llibertat de deixar d’existir: no es pot triar el com i el dia de naixement, però sí el de la mort. No va finir igual Sèneca que Kurt Cobain o Robin Williams. Més enllà de fer una mena d’apologia del suïcidi, els dos personactors fan un viatge cap al seu final. Com va ser, o com podria haver estat. El resultat ha estat haver intentat sobreviure en una societat que els ha encimbellat a la glòria i alhora els ha menystingut com a éssers insignificants.

Lacrimosa
Autoria: Bàrbara Mestanza
Direcció: Francesc Cuéllar
Dimecres, 9 de març (fins al 27) a la Sala Àtrium de Barcelona


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Faulkner, l’autor de les mil veus

Barcelona
MÚSICA

Guillamino: “A la música del país, li falta un sentiment una mica més de tribu”

BARCELONA
música

Lecocq debuta amb ‘Sous la glace / Sota el gel’, un manifest bilingüe contra la superficialitat

la bisbal d’empordà
Crítica
música

Blau de Colònia

GIRONA
calonge

L’Orquestra Di-versiones encapçala el cartell del tercer OncoMusic Fest

calonge

Llum verda a la nova biblioteca central pendent de trobar el finançament de 13,9 milions

SANT CUGAT DEL VALLÈS
TEATRE

El TNC aborda la crítica al sistema judicial amb ’Els criminals’

BARCELONA
Cultura

Adeu a Lorena Velázquez, la reina del cinema fantàstic

novetat editorial

Laurent Binet presenta una novel·la epistolar i detectivesca

Barcelona