Cultura popular

Els secrets de la faràndula històrica d’Olot

Una exposició en mostra el procés de construcció a la Sala Oberta

La Sala Oberta del Museu de la Garrotxa d’Olot mostra una rèplica de la gegantessa que va crear Celestí Devesa el 1889 i que Iu Pasqual va modificar l’any 1915, obra de Sergi Plana i el vestit, de Carles Soler. És l’exemple més paradigmàtic de l’exposició Del taller al carrer. La faràndula olotina, que s’inaugura avui i que inclourà també amb la presentació del llibre La Faràndula de la Garrotxa. Gegants.

Els comissaris, el mateix Plana i Adán Perea, proposen una mostra de les peces històriques, sobretot de les relacionades amb els tallers d’imatgeria religiosa. I és que han posat l’accent en el procés de construcció de les figures i de les seves rèpliques. L’exposició, que es podrà visitar fins al 15 d’agost, es complementa amb diverses sessions per aprendre les coreografies dels nans, cavallets i gegants, visites guiades i una jornada sobre l’evolució del procés constructiu de les peces i com veuen els olotins la faràndula.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

bcn film fest

Tirar-se els plats pel cap a la Costa Brava

Barcelona
Cinema

Uns dracs amb ADN xinès, australià i europeu

màlaga

Salvat-Papasseit, sempre jove

Barcelona
Margarida Aritzeta
Escriptora, autora de ‘Les dones del lli’

“La lluita i el camí fet per les dones no han estat endebades”

Valls
Drama biogràfic

Radiografia d’una relació tòxica amb un home més gran

Crítica

La recerca de tresors enterrats

Guaita què fan ara
Sèries

La llarga ombra del masclisme seguint el rastre d’un assassí en sèrie

Drama

‘Rosalie’, una dona barbuda contra la societat

animació

‘Hate songs’, ferides que no es curen