Música

Crítica

música

En caiguda lliure

El pas d’Ono per la capital catalana passarà als annals com una titularitat tediosa i sense ànima

El penúltim dels concerts de Kazushi Ono com a director titular de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) va ratificar que el seu pas per la capital catalana passarà als annals com una titularitat tediosa i sense ànima. D’absolut pur tràmit. La complexitat del que acabem d’escriure s’inicia des del moment en què hem de ser conscients que no estem parlant d’un director menor, sinó d’un director amb una carrera en què trobem importants contribucions discogràfiques de música del segle XX (Dutilleux, Boesmans, Sciarrino) i que ha dirigit prestigioses orquestres europees.

Set anys després de l’inici de la seva titularitat a l’OBC, podem dir que la implicació d’Ono en el projecte ha deixat molt a desitjar i, com a mostra, el concert d’aquest cap de setmana passat. Un anodí i pla Concert per a flauta i orquestra de Jacques Ibert, amb un tècnicament brillant Francisco López com a solista, que va tenir, però, importants problemes de coordinació entre solista i conjunt orquestral.

El plat fort, però, el constituïa una catedral de l’esperit musical com és la Simfonia núm. 7 en mi major d’Anton Bruckner (1824-1896), en què amb uns elements d’interès més grans que la interpretació de l’obra d’Ibert, va posar massa al descobert els greus problemes existents d’equilibri de la formació. No feia falta, així, ser un gran expert per adonar-se que la secció de metalls es va menjar literalment la resta de seccions de l’orquestra, amb un resultat de molt volum sonor, però mancat de veritable construcció. En aquest cas, molt preocupant va ser l’ordenació sonora del material en el fugato del Finale, impropi d’una orquestra que, en el passat, havia fet de la interpretació de Bruckner un dels seus grans puntals.

Si trist va ser el resultat musical, cal afegir-hi el desolat aspecte de les butaques. Desitgem i anhelem que el nou director titular, el francès Ludovic Morlot, insufli ànima i passió a un projecte que sembla que està en caiguda lliure.

Temporada de l’OBC
Director: Kazushi Ono. Obres d’Ibert i Bruckner. Francisco López, flauta travessera
Dissabte 21 de maig, L’Auditori (Barcelona)


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

exposició

Al fons del mar, al centre de la Terra i a la lluna amb Jules Verne

barcelona
música

Fonso Castillo publica ‘Las ganas de verte’, una cançó per afrontar una pèrdua

girona
TEATRE

Carme Sansa capitalitza un drama sobre l’empatia entre jueus i palestins

BARCELONA
Cultura

Mor Juan Brujo, líder de la banda d’extrem metal Brujería

patrimoni

La Sagrada Família escalarà l’any que ve els 172’5 metres

Barcelona
cultura

El festival Premià del Mal reunirà escriptors de novel·la negra i criminòlegs

premià de mar
Lluís Riera
Novel·lista

“Volia escriure un ‘thriller’ negre i cru ambientat a la Catalunya interior”

Barcelona
MÚSICA

Músics d’Els Pets, Umpah-Pah, Sopa de Cabra i Lax’n’Busto homenatjaran Marc Grau

barcelona
CRÒNICA

Lucia Fumero enamora a Vic amb el seu ‘Folklore’