Art

Nova bretolada contra la ‘Imploració’ de Fidel Aguilar

L’escultura de la Cort Reial de Girona ja va ser objecte d’una altra agressió el 1997, quan uns desconeguts la van robar i la van deixar abandonada a Montilivi

L’escultura Imploració, una de les que més identifiquen el treball delicat de l’artista gironí Fidel Aguilar (1894-1917), va aparèixer dissabte a la nit tacada amb un esprai vermell que li assenyala els mugrons i el pubis i li desdibuixa la cara. L’escultura, col·locada l’any 1996 a la Cort Reial de Girona, arrambada a una de les columnes de les Voltes d’en Rosés, és una reproducció fosa en bronze de l’estatueta original de fang que es conserva al Museu d’Història de la Ciutat, i una de les més conegudes de Fidel Aguilar per la comercialització que n’ha fet des dels anys vint l’empresa de ceràmica Can Marcó de Quart.

Aquesta no és la primera vegada que uns desaprensius es rabegen contra la peça. Quan no feia ni un any que havia estat instal·lada, uns desconeguts la van robar de matinada, el novembre de 1997, amb una determinació es diria que escandalosa, perquè els devia caldre més que la borratxera d’una nit de festa per endur-se una obra que pesava prop de cent quilos. El ressò que va tenir el “segrest” va fer que l’autor o autors, que mai han estat identificats, acabessin desprenent-se de l’escultura, que van abandonar al cap de dos dies prop de l’estadi de Montilivi en un estat acceptable: només presentava una rascada al cap.

L’obra de Fidel Aguilar, un dels artistes més estimats del noucentisme gironí, ha estat objecte d’altres agressions. La reproducció d’una altra escultura seva, la Sulamita, que va ser col·locada al parc de la Devesa el 1930 a iniciativa del col·lectiu Amics de les Arts i inaugurada per Carles Rahola, també va desaparèixer, i no va ser restituïda fins molts anys després per una altra còpia.

La imatge d’Imploració ultratjada amb pintura vermella va circular des d’ahir al vespre per les xarxes, on va suscitar comentaris malhumorats sobre el “masclisme”de la intervenció i la “imbecil·litat” dels seus autors.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Les cares diverses del ‘true crime’

Barcelona
novetat editorial

L’assassí més famós d’Irlanda, radiografiat

Barcelona
Laia Vilaseca
Novel·lista

Laia Vilaseca: “Escrivint, continuo sent jardinera i no arquitecta”

Barcelona
ARTS ESCÈNIQUES

L’Alegria que ‘triomfa’ als Premis de la Crítica

BARCELONA
música

El nou festival Guixolstronic proposa 12 hores de música electrònica

st feliu de guíxols
cultura

L’associació de museòlegs, sobre el polèmic canvi d’orientació del Museu del Disseny: “Caldrà esperar a que es presenti el projecte definitiu”

barcelona
Música

El Festival de Prada s’estén i ofereix concerts sense fronteres

Girona
DANSA

El Sismògraf convoca a respirar amb la natura i a flirtejar amb la tecnologia

OLOT
Crítica
música

Sostinguts per l’estiu

GIRONA