Cultura

Mor el novel·lista Alexis Ravelo

Alexis Ravelo (Las Palmas de Gran Canaria, 1971) ha mort d’un infart avui a la seva ciutat. Era autor de novel·les i relats, a més de professor d’escriptura. Va visitar molts cops Barcelona convidat a participar al festival BCNegra o per promocionar alguna de les seves obres.

Era un home afable, d’abraçada generosa, simpàtic i xerraire, carregat de talent per a les trames negres amb tot de personatges foscos i versemblants. Un autor dels que la violència que mostrava feia mal, el sexe excitava i l’humor feia riure.

D’origen humil (cosa que mai va oblidar amb el seu tracte amb tothom), va treballar de cambrer fins que es va poder dedicar a escriure narrativa i també guions i peces teatrals.

Va debutar el 2000 amb els contes de Segundas personas. Va publicar uns vint-i-cinc títols entre relats, llibres infantils i novel·les (fins a setze), amb alguns títols com ara La estrategia del pequinés (Premi Hammett i Las Casas Ahorcadas), que tot just ara reedita Alrevés per commemorar el desè aniversari de la publicació i que, els editors, poc esperaven que sortís amb una coincidència tan trista.

Altres dels títols destacats d’Alexis Ravelo són Tres funerales para Eladio Monroy, Morir despacio, Las flores no sangran i Los nombres prestados (premi Café de Gijón).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

El món poètic de Plensa dialoga amb Gaudí

barcelona

Guxens firma un documental ambientat al Delta de l’Ebre

barcelona

Prop de 700 professionals del teatre infantil i juvenil donen l’impuls estratègic a la Mostra d’Igualada

igualada
MÚSICA

Cartell de luxe en el Festival Espurnes de Llagostera

LLAGOSTERA

Els premis Serra d’Or reconeixen Xènia Dyakonova i Vicenç Pagès

BARCELONA
Cultura

El pianista nord-americà Jonathan Mamora guanya el Concurs Maria Canals

barcelona

Sota les bombes

barcelona
AMADEU PUCHAL
CINÈFIL DURANT MÉS DE VUITANTA ANYS

“Durant la guerra veia cine soviètic al Poblenou”

Barcelona
literatura

Presentació del llibre ‘De la fusta a la fusta’

girona