Art

Mirador

Einstein tenia raó

Agustí Puig, al castell de Vila-seca, demostra com l’energia pot esdevenir creació artística

Ni es crea, ni es destrueix. Només és qüestió de canalitzar-la. Agustí Puig es refereix a l’energia. El seu procés de creació és reconduir i administrar una força energètica que forma part de l’essència de l’art.

En l’exposició La poètica del gest, al castell de Vila-seca, ho demostra amb escreix. Són prop de 60 peces entre xilografies, escultures i pintures. D’aquest darrer format, en destaquen dues d’elaborades expressament per a la mostra i que ha hagut de dividir en diverses seccions per poder-les treure del seu estudi. Són dues peces en què intervenen diversos elements matèrics. A banda dels gruixos pictòrics, inclou objectes trobats i d’ús quotidià i fustes, material que sedueix Puig per la “calidesa”.

Qui ha posat ordre i sistematització a la varietat de peces que es presenten ha estat la comissària de la mostra, Natàlia Chocarro, adjunta a la direcció de la Fundació Vila Casas, entitat que en col·laboració amb l’Ajuntament de Vila-seca ha fet possible aquesta mostra, que permet apropar una mica més l’art contemporani a tot el Camp de Tarragona.

Per Chocarro, Agustí Puig és un artista que ha arribat a un estil genuí deixant-se contaminar per diverses tendències i autors de la història de l’art: “En el seu art, que ha transitat per l’art pop, el conceptual i l’expressionisme, hi trobem el tenebrisme de Goya, l’expressivitat colossal de Kiefer i l’angoixa existencial de Pollock.” I hi afegeix: “El seu art combina l’energia del món contemporani amb un llenguatge de caire ancestral.” Una de les característiques de Puig és que fa un gir de 180 graus, amb la seva manera d’interpretar l’art, en temes clàssics com el paisatge i la figura humana.

Una de les interessants tasques de la comissària ha estat rescatar de l’oblit un conjunt de magnífiques peces de ceràmica que s’exposen en la mostra i que l’autor tenia arraconades al seu estudi. També es poden contemplar peces de bronze que transporten a les tres dimensions els trets característics dels quadres de Puig, incloent-hi l’energètic component gestual de l’autor.

Agustí Puig (Sabadell, 1957) és un dels grans autors catalans de projecció internacional. L’emergent mercat xinès el té en compte des de fa molt temps en les seves col·leccions i també els seus quadres pengen sovint de les parets de les sales d’art dels Estats Units. Sobretot des que Woody Allen va triar la seva obra com una de les creacions artístiques que surten en el film Vicky Cristina Barcelona, en què un dels protagonistes, interpretat per Javier Bardem, és un pintor que en la ficció era l’autor dels quadres que en la realitat havia pintat Agustí Puig.

L’exposició La poètica del gest es podrà visitar fins al 17 de setembre d’enguany.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda

Música

Classe B, Fortuu, Jost Jou i Juls, candidats del Talent Gironí més ‘urbà’ de Strenes

girona
Éric Besnard
Director de cinema

“Hem caigut en l’histerisme col·lectiu i no parem a pensar”

Barcelona
MÚSICA

Joan Magrané estrena a Peralada un responsori per a la Setmana Santa del segle XXI

girona