Cultura

Temporada Alta Iberoamèrica tanca la seva XI edició triplicant els espectadors de l’any passat

El festival ha portat una vintena de propostes i 80 funcions repartides entre Buenos Aires, Lima i Montevideo

Temporada Alta Iberoamèrica ha tancat la seva XI edició amb un 78% d’ocupació i triplicant els espectadors de l’any passat, segons ha informat l’agència ACN. En total, n’ha rebut 8.621, sumant el públic que ha vist alguna de les obres a l’Argentina, el Perú i l’Uruguai. Entre l’1 de febrer i el 5 de març, el festival ha portat més d’una vintena de propostes als tres països. Entre aquestes, les catalanes ’Ma solitud’ de Guillem Albà, ’Loco Amoris’ de Pablo Macho i Pau Roca, i ’360 grams’ d’Ada Vilaró. En total, s’han fet 80 funcions (25 més que l’any passat). De totes elles funcions, vuit van penjar el cartell de ’sold out’. Eren les dels espectacles ’Rota’, ’Clownti’, ’Altsasu’, ’Yo soy Fedra’, ’Quemar el bosque contigu’, ’Puto Barrio’ i la catalana ’Ma solitud’.

Una vintena de propostes diferents i vuitanta funcions que han voltat pels escenaris de tres països (l’Argentina, el Perú i l’Uruguai). La XI edició de Temporada Alta a Iberoamèrica es tanca amb bones xifres, assolint un percentatge d’ocupació del 78%, cosa que suposa un 21,8% més en comparació amb l’edició del 2022.

A més, la sala Timbre 4 de Buenos Aires ha tornat a organitzar el Torneig de Dramatúrgia Transatlàntic (que enguany també ha arribat a l’edició número XI). Com és habitual, el torneig ha enfrontat autors catalans amb dramaturgs argentins.

Coorganitzat per Temporada Alta i l’Institut Ramon Llull en col·laboració amb la sala i la Fundació SGAE, en aquesta ocasió, hi han participat els catalans Xavi Buxeda (’Ja ho deixarem per escrit’) i Carla Rovira (’El canvi’), finalista i guanyadora del Torneig de dramatúrgia 2022. Nicolas Marina s’ha proclamat, en aquest cas, guanyador amb el text ’Mis libros y tus libros’, imposant-se a José Montero, que també va arribar a la final amb ’El libro de la esposa’.

Finalment, dins de la programació, aquest any també hi ha hagut una proposta a distància: ’Cementerio’, d’El Conde de Torrefiel i Cabosanroque. És una experiència sonora que forma part d’una sèrie d’audioguies que es podran anar escoltant de forma gratuïta a la nova plataforma CaixaFòrum.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Beyoncé fa avui a l’Estadi Olímpic l’únic concert de la gira a tot l’Estat

Barcelona
ÀLEX MONTIEL
CUINER I MÚSIC

“La part social del ‘punk’ m’ha influït com a cuiner”

girona
Llibres
Història de les execucions públiques

Mala mort a Barcelona

Barcelona

El Primavera Sound Madrid suspèn la jornada de dijous per la previsió de pluja

barcelona

Retrat multidisciplinar del poeta Pessoa, al Romea

barcelona

‘Woman’ més que un musical d’Aaron Vivancos

barcelona

El passacarrers inicia una Patum amb més pressupost que mai

BERGA

Chanel inaugurarà la 16a edició del Sons del Món de Roses

Roses
ORIOL MALET
IL·LUSTRADOR

“La vocació de dibuixar l’he tinguda sempre”

BARCELONA