Música

Crítica

música

Una ‘Passió’ més que interessant

Quatre anys hem hagut d’esperar perquè Jordi Savall (Igualada, 1941) ens pogués oferir, finalment, la seva lectura de la Passió segons Sant Joan (1724) de Johann Sebastian Bach (1685-1750) cancel·lada, en el seu moment, per la pandèmia. De les diferents versions existents, el mestre igualadí va escollir la darrera versió, la de l’any 1749, que té la particularitat organològica de la presència d’un contrafagot que dóna una dimensió sonora profunda que no pot ser més escaient per al terrífic i sublim cor inicial del Herr, unser Herrscher, que tant va molestar a les autoritats del Consell Municipal de Leipzig en la primera interpretació del Divendres Sant de 1724. Amb una presència nombrosa de públic, que va omplir el Palau de la Música Catalana, els oients vam ser immersos en una atmosfera que va cercar sempre un equilibri entre allò dramàtic i teatral amb la meditació sobre aquest episodi fundacional de la història del cristianisme. Podem dir, a diferència de les dues lectures ofertes per Savall de la Passió segons Sant Mateu (1727), lectures encara en construcció, que en aquesta Johannes Passion Savall broda un resultat interessant amb un esplèndid cor de La Capella Reial de Catalunya, que prepara Lluís Vilamajó, i d’una excel·lent formació orquestral, Le Concert des Nations, que compta amb un gran actiu com és l’organista i assistent a la direcció Luca Guglielmi. S’hi sumem els bons Evangelista i Jesús de Jan Petryka i Matthias Wicnkhler, respectivament, que van assegurar la part narrativa i més descriptiva de la Passió. Altra cosa va ser la participació dels solistes vocals on, expressivament, en van reeixir les àries de l’excel·lent soprano austríaca Miriam Feuersinger i una més discreta la resta, si bé no podem passar per alt la contribució voluntariosa de Ferran Mitjans que va assumir les gens fàcils àries de tenor. En definitiva, una més que interessant Passió segons Sant Joan que s’afegeix a la fantàstica llista de lectures savallianes de l’obra del Kantor de Leipzig.

J.S. Bach: Johannes Passion
Director: Jordi Savall
Palau de la Música Catalana, diumenge 17 de març


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
societat

XXIX Mostra de Teatre d’Instituts Públics de la demarcació de Girona

blanes
art

Els artistes catalans de tots els temps, junts en un diccionari en línia

barcelona
Cultura

Pas endavant pel futur Arxiu Comarcal de la Conca de Barberà

Montblanc
ART

El Festival Vadart torna amb més art, música i enologia

Vilajuïga
Bernat Salvà
Periodista i escriptor

“Un llibre de viatges pot tenir la complexitat de la vida mateixa”

Barcelona

Torna el boomerang, l’espai musical inclusiu a la Mirona

salt
música

Eduard Costa publica l’enèrgic ‘Ben amunt’, el primer disc signat amb el seu nom

sant pol de mar
Novetat editorial

Jaume Planas dissecciona la fauna local d’un barri com n’hi ha tants

blanes
Música

Empúries acull un concert de músics exiliats

L’Escala