cultura

Crítica

dansa

Titelles enamorats

No sovintegen els espectacles familiars de dansa, que facin la funció d'introductor de la mainada a aquest llenguatge artístic. És per això que s'agraeixen propostes com la que va presentar dimarts al Teatre Municipal de Girona el Teatre del Liceu, en col·laboració amb l'Institut del Teatre de Barcelona (Companyia IT Dansa). Es tractava del ballet Petruixka, d'Igor Stravinsky. Els elements màgics de la peça capten l'atenció dels més menuts. L'acció de Petruixka se situa en una fira de carnestoltes, recreada en aquest muntatge per una escenografia impactant i superba, amb cinc grans panells giratoris que, per una cara, són miralls, i per l'altra representen diverses atraccions de fira, tret del panell inferior central, que és per on accedeixen els personatges a l'escenari. A més, representen, indistintament, només encaixant en el marc d'un parell de panells uns bonics dibuixos, els llocs de confinament dels titelles protagonistes: Petruixka i el Moro, que competeixen per l'amor de la Ballarina. Els ballarins d'IT Dansa són molt precisos, malgrat que potser els manca en algun moment una certa capacitat expressiva, i la veu gravada del mag no ajuda a crear el misteri i l'emoció necessàries. Els jove públic, però, majoritàriament, va seguir la peça amb moltíssim interès.

Petruixka
Música: Igor Stravinsky.
Coreografia: Catherine Allard.
Direcció i dramatúrgia: Marc Hervàs.
Ballarins: J. Bizjak, À. Boix, M. Borràs, H.A. Carvalho, S. Domènech, A. Garcia, M.L. Guinoo, M. Gómez, R. Heinonen, L.R. Pedraza, A. Segarra i J. Yerro.
Teatre Municipal, 12 d'octubre del 2011.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Les cares diverses del ‘true crime’

Barcelona
novetat editorial

L’assassí més famós d’Irlanda, radiografiat

Barcelona
Laia Vilaseca
Novel·lista

Laia Vilaseca: “Escrivint, continuo sent jardinera i no arquitecta”

Barcelona
ARTS ESCÈNIQUES

L’Alegria que ‘triomfa’ als Premis de la Crítica

BARCELONA
música

El nou festival Guixolstronic proposa 12 hores de música electrònica

st feliu de guíxols
cultura

L’associació de museòlegs, sobre el polèmic canvi d’orientació del Museu del Disseny: “Caldrà esperar a que es presenti el projecte definitiu”

barcelona
Música

El Festival de Prada s’estén i ofereix concerts sense fronteres

Girona
DANSA

El Sismògraf convoca a respirar amb la natura i a flirtejar amb la tecnologia

OLOT
Crítica
música

Sostinguts per l’estiu

GIRONA