cultura

Flamenc d'avantguarda

El bailaor sevillà Israel Galván (1973) treu el flamenc del seu hàbitat natural a La curva, acotxat pel cante atonal d'Inés Bacán i la pianista Sylvie Courvoisier, parlant “tres idiomes diferents que aprenen a comunicar-se”. Galván va presentar ahir a Barcelona el seu darrer espectacle, que portarà dilluns vinent (21h) al Teatre Municipal de Girona, en el marc de Temporada Alta, i que després durà al Mercat de les Flors de Barcelona, del 22 al 25 de maig de l'any que ve. Galván, figura reconeguda en l'àmbit de la renovació del ball flamenc i de la dansa, ha confiat la dramatúrgia i la direcció escènica de la peça a Txiki Berraondo. Salvador Sunyer, director de Temporada Alta, va afirmar que el treball de Galván va més enllà, “obre camins diferents”. Per això, i tenint en compte que mai abans no havia estat en el cartell del festival gironí, Sunyer va anunciar la seva intenció de tornar-lo a programar i recuperar algun dels seus treballs anteriors, com La edad de oro (2005) o Tábula rasa (2006).

Galván va presentar La curva com un joc de vibracions entre un ballarí i dues dones: una de les més singulars veus del cante jondo, Inés Bacán, gitana andalusa (Lebrija, 1958), i una pianista de jazz i música contemporània Sylvie Courvoisier, que als sis anys va començar a tocar el piano a Lausana.

Juntament amb un dels tocadors de palmas més sol·licitats del flamenc actual, José Jiménez Santiago, conegut com Bobote, i els tècnics de l'espectacle, formen un equip de “bojos per l'art”, segons la directora Txiki Berraondo, que ahir va explicar que només ha mirat de “no espatllar” la feina d'Israel Galván, de qui explica que està sempre en “procés alquímic” sobre qualsevol estímul que rep, generant contínuament nou material amb el seu cos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Faulkner, l’autor de les mil veus

Barcelona
MÚSICA

Guillamino: “A la música del país, li falta un sentiment una mica més de tribu”

BARCELONA
música

Lecocq debuta amb ‘Sous la glace / Sota el gel’, un manifest bilingüe contra la superficialitat

la bisbal d’empordà
Crítica
música

Blau de Colònia

GIRONA
calonge

L’Orquestra Di-versiones encapçala el cartell del tercer OncoMusic Fest

calonge

Llum verda a la nova biblioteca central pendent de trobar el finançament de 13,9 milions

SANT CUGAT DEL VALLÈS
TEATRE

El TNC aborda la crítica al sistema judicial amb ’Els criminals’

BARCELONA
Cultura

Adeu a Lorena Velázquez, la reina del cinema fantàstic

novetat editorial

Laurent Binet presenta una novel·la epistolar i detectivesca

Barcelona