cultura

Crítica

teatre

“‹You cannot be serious!›”

Ve a tomb l'exclamació que havia pronunciat en més d'una ocasió John McEnroe, aquell genial jugador de tennis nord-americà, malcarat, irat, simpàtic a la pista com un rot de vinagre, guitarrista aficionat, que tenia tendència a esbroncar, amb expressions com aquestes i d'altres de contundència semblant, a jutges, aplegapilotes i a tothom qui convingués. Ve a tomb perquè il·lustra la sensació amb què em vaig quedar al final de l'espectacle 30/40 Livingstone, en què aquesta frase es pronuncia, i que va ser el preludi de la decepció.

El discurs previ, la declaració d'intencions de la nova creació de Picó i López, parla d'un personatge, un home contemporani, que ho deixa tot per anar a la recerca, modern explorador, de l'animal mític, trobada que ha de respondre els interrogants de l'home sobre el seu comportament.

A l'inici –un principi molt prometedor–, sobre una catifa verda que cobreix tot l'escenari, amb una butaca plantificada a una banda, Sergi López busca. L'afany per la recerca li ve de l'avi. Sempre ha buscat i va trobant: dona, hipoteca, nens... Ah, nens! Un d'ells continua la dèria per la recerca que el pare posseïa, però que la vida trobada li va esmorteir, i per continuar buscant o buscant-se, ho deixa tot. La conversa de pare i fill permet trobar el millor Sergi López, però és aquí que es produeix el trencament, en aquest punt precís tot plegat comença a perdre interès, quan comença la projecció mental del protagonista, de López, però també de Picó. La projecció és d'una feblesa dramatúrgica notable. El fill díscol, idealista, és transportat de cop i volta, mitjançant la il·luminació adequada i un ambient sonor propi de la Paul Winter Consort, a un lloc indeterminat barreja de jungla, desert, estepa, bosc mediterrani i fins i tot planúria volcànica del Serengueti.

Comença el viatge, la recerca de l'animal, i durant el viatge, surrealista, un concepte clau: acceptació. Acceptació de tu mateix i de la diferència. Un altre mot clau: norma, regla. La conveniència o no de seguir-les, a propòsit del tennis i de McEnroe, i la possibilitat d'enfrontar-se a l'autoritat. La resta, si és que hi és, de tan prim queda dissolt irremissiblement en un delirant partit de tennis que disputa un cérvol bípede i plantígrad, que encarna Jorge Picó, amb un oponent imaginari, amb el públic, que li torna la bola. L'interès decau de manera directament proporcional al ritme amb què creix el desencant. Cau el teló.

30/40 Livingstone
Creació, direcció i interpretació: Jorge Picó i Sergi López.
Teatre de Salt, 1 de desembre del 2011.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
obituari

Mor als 63 anys Laurent Cantet, Palma d’Or de Canes per ‘La classe’

París
CULTURA

La Mostra Nacional de Teatre Amateur compleix vint anys a Pineda

PINEDA DE MAR

Un tribunal anul·la la condemna contra el productor Harvey Weinstein

Nova York
Cultura

Mor Mike Pinder, cofundador i teclista de The Moody Blues

ART

Una trentena d’obres aspiren al premi d’escultura Vila Casas

Palafrugell
art

El Museu de l’Empordà dedica una retrospectiva pòstuma a Adrià Ciurana

Figueres
música

Nostaldisc celebrarà el 1r campionat gironí de rebobinat de cintes de casset amb ‘boli’ Bic

sant gregori
Torroella de montgrí

El talent més internacional omple de màgia el 12è Fimag

Torroella de Montgrí

Els Premis d’Arquitectura ja han seleccionat les 24 obres candidates

Girona