cultura

Crítica

teatre/dansa

Densitat fatal

Cal dir d'entrada, una vegada més, que l'Auditori de La Mercè de Girona és un dels llocs més desagraïts per veure teatre. Les condicions, acústiques, i de visió, són pèssimes. Passa, però, que aquest no va ser el principal problema de La Bella Dorment del Bosc, en versió familiar, que hi va presentar diumenge passat la companyia Projecte Galilei. Una primera versió d'aquest espectacle va néixer fa un parell de temporades a redós del Mercat de les Flors de Barcelona, amb l'objectiu confessat pels autors, Josep Galindo i Pablo Ley, que “els adults poguessin entendre el conte”. Era un somni de cent anys, el somni del segle XX, la història del segle que acabem de deixar enrere, que la companyia ha volgut explicar ara als nens i nenes “sense provocar-los malsons”. Els músics i la ballarina estan a un bon nivell, però Xisco Segura, el príncep narrador, té uns quants problemes de dicció, que s'accentuen amb l'amplificació i la consegüent reverberació que procura l'inefable espai –i en ocasions fins i tot la velocitat amb què és dit el text–, de manera que el públic es queda in albis en força moments de l'espectacle. El problema bàsic, però, està en la dramatúrgia, totalment inadequada. L'intent de barrejar el conte amb la història, sense cap sedàs, no aconsegueix reeixir. La barreja de la fada dolenta, la letargia d'Aurora i la capacitat de lluita del príncep en el seu viatge a través de la història de la centúria, amb la primera i segona guerres mundials, els desequilibris socials que van permetre Hitler –al qual fan present pronunciant un discurs que recull l'essència del nazisme– accedir al poder, la guerra freda, el Maig del 68 i la bomba atòmica d'Hiroshima, acabant amb el desfici consumista, és d'una densitat insalvable per a la mainada, a la qual únicament els queda el recurs visual de la dansa, i resulta tediós per al públic adult. Un marrec molt castís en va fer una síntesi perfecta de tot plegat en sortir de l'auditori gironí: “¡No he entendío ná!

La Bella Dorment del Bosc
Direcció: Josep Galindo.
Dramatúrgia: Pablo Ley.
Intèrprets: Maura Morales i Xisco Segura.
Músics: Oriol Aymat, Dani Espasa, Roman Gottwald i Xavi Lloses.
Auditori de La Mercè, 4 de desembre del 2011.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

De l’abús a celebrar la sexualitat, dalt de l’escenari

BARCELONA/IGUALADA
ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA