cultura

Crítica

teatre

El sentit del dolor

Encara sort que hi ha espais i artistes disposats a arriscar-se, amb una clara voluntat d'oferir a l'espectador un món íntim i particular, capaç de trencar les xarxes de la mediocritat impermeable que ens brinden les grans cavernes teatrals i les rutines especulatives, oficials i oficioses, sempre disposades a perpetuar i atordir l'imaginari a baix preu. Un baix preu que a la llarga acaba viciant l'espectador en un plaer vague i condescendent.

Comproveu que el teatre també pot ser sacsejada intel·lectual i moviment, que hi ha un món escènic a part, un off teatral més enllà de la corejada campana mediàtica. Espectacles que assumeixen riscos i destil·len un bon interès, tal com revela la posada en escena de Sade was myself, de la bella búlgara, establerta a Barcelona, Maria Stoyanova. Obra que tanca una trilogia personalíssima, precedida de les impactants Gitana en Barcelona i Madama(s) Butterfly(s). Sade was myself sorgeix de la trobada entre Stoyanova i Madame de Sade de Yukio Mishima, en què l'actriu profunditza en la intimitat i dota de caràcter universal el sentit del dolor, un dolor, d'altra banda, inevitable, i que esdevé el ressort per desplegar l'imaginari de tot un món personal. En què pensem quan el dolor que ens infligeixen es torna insuportable? Quins mecanismes de defensa despleguem per sobreviure amb dignitat?

Més que un espectacle, és una experiència vital compartida, un balanceig enigmàtic entre diversos components teatrals: el teatre físic, l'acció musico-visual poètica i la performance. Una recerca que topa amb els límits d'una posada en escena que brilla en el conjunt, però que neix i mor amb una estranyesa qüestionable. Naturalment, ja que ens trobem en aquell àmbit d'intimitat que reporta saber, al viatge personal de qualsevol consciència que s'interrogui.

Sade was myself
Creació i interpretació: Maria Stoyanova
Divendres, 20 d'abril. La Seca.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
obituari

Mor als 63 anys Laurent Cantet, Palma d’Or de Canes per ‘La classe’

París
CULTURA

La Mostra Nacional de Teatre Amateur compleix vint anys a Pineda

PINEDA DE MAR

Un tribunal anul·la la condemna contra el productor Harvey Weinstein

Nova York
Cultura

Mor Mike Pinder, cofundador i teclista de The Moody Blues

ART

Una trentena d’obres aspiren al premi d’escultura Vila Casas

Palafrugell
art

El Museu de l’Empordà dedica una retrospectiva pòstuma a Adrià Ciurana

Figueres
música

Nostaldisc celebrarà el 1r campionat gironí de rebobinat de cintes de casset amb ‘boli’ Bic

sant gregori
Torroella de montgrí

El talent més internacional omple de màgia el 12è Fimag

Torroella de Montgrí

Els Premis d’Arquitectura ja han seleccionat les 24 obres candidates

Girona