cultura

LA CRÒNICA

Rock combatiu sense data de caducitat

Ambient de gran celebració, divendres a la nit, per assistir al molt esperat concert de reunió del grup figuerenc Zulo al poliesportiu de Lladó, gairebé ple amb unes 900 persones entre les quals hi havia heavies, punks i veterans de mil batalles del rock'n'roll, disposats a reviure la intensitat d'una gran banda de rock dur i conscienciat, dissolta ara fa quinze anys. Al mateix pavelló, Zulo hi va tocar el 9 de maig del 1998 amb els bascos Soziedad Alkoholika, en un concert organitzat per l'Ateneu Llibertari de Figueres. Per tant, la de divendres va ser una nit carregada de simbolisme i de bons records per a Zulo i els seus seguidors, que es van retrobar com si l'únic disc del grup, Agorafobia (1997) acabés de sortir i les seves cançons tinguessin la frescor de la novetat. La nit va ser tot un èxit i potser el grup s'acabarà replantejant si aquest ha de ser un concert únic i irrepetible, com s'havia anunciat, o si tindrà continuïtat amb una gira. Potser...

Direcció Prohibida, un jove però experimentat grup figuerenc que podria ser un bon hereu de Zulo –rock dur majoritàriament en castellà, amb algunes pinzellades de reggae i altres estils–, va ser l'encarregat d'obrir el concert i va lluitar amb passió i bones cançons contra l'estigma del teloner, mentre la majoria del públic estava més a prop de la barra que de l'escenari, i al final fins i tot va aconseguir atreure la seva atenció amb una potent versió de Vicio de Reincidentes.

Zulo va fer una entrada impressionant amb Bola de cristal, el primer tema d'Agorafobia. El quintet va deixar clar des del primer moment que venia a deixar-se la pell a l'escenari, amb totes les ganes acumulades durant quinze anys d'absència. El parèntesi ha estat molt llarg i ha tingut conseqüències: el grup ha hagut de reclutar dos guitarristes nous perquè els originals ja han oblidat una mica l'ofici. En tot cas, els tres guitarristes que va tenir Zulo en els anys noranta van pujar a l'escenari per separat en diferents moments de la nit per tocar alguns temes i participar també en aquesta celebració.

Les cançons del disc i de la maqueta Día del óxido (1995) es van combinar amb versions d'Extremoduro, Su Ta Gar i, just abans d'acabar amb la reclamada Cuerpo, l'èpica Hijos de Caín, de Barón Rojo. Fins i tot va haver-hi un moment acústic i poètic, en connexió directa amb l'actual carrera del cantant Joanjo Bosk, quan va interpretar La fàbrica, el cant d'orgull obrer de Miquel Martí i Pol, en una nit farcida de compromís i crítica social.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

De l’abús a celebrar la sexualitat, dalt de l’escenari

BARCELONA/IGUALADA
ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA