Cultura

fotografia

Manel Armengol retrata els canvis socials dels anys setanta a ‘Transicions'

El fotògraf exposa fins a final de mes a La Mercè de Girona dins un projecte produït per Colectania

S'hi mostren imatges d'Espanya, els EUA i la Xina

Recorden aquesta fotografia? Els policies carregant amb les porres contra un grup de ciutadans rendits a terra, i per descomptat desarmats, mentre la manifestació es dissol pels carrers d'una Barcelona emboirada pel fum de la pólvora. Era el 1976, i aquesta i altres imatges que va captar Manel Armengol (Badalona, 1949) contribuirien a divulgar a tot el món una de les últimes febrades del franquisme (o la primera de la transició). A l'Estat espanyol no les va poder publicar fins al cap d'un any, quan ja havien avergonyit el règim a tot el món a través del Paris-Match, The New York Times o Newsweek i s'havien convertit en l'ensenya visual del canvi polític al país. Són les fotografies més conegudes d'Armengol, que ara exposa, juntament amb dues sèries més sobre la vida quotidiana als mateixos anys setanta als Estats Units i la Xina, al Centre Cultural La Mercè de Girona. Transicions, produïda per Foto Colectania de Barcelona i comissariada per Irene Mendoza, aplega 75 fotografies datades en aquella dècada incerta i intensa, en què les càrregues policials coincidien amb el final de l'època hippy als Estats Units i amb una Xina encara tancada a l'exterior que tot just plorava la mort de Mao. Transicions, que s'ha vist abans a Vilanova i la Geltrú, l'Hospitalet i Igualada, i que després de Girona viatjarà a Badalona, forma part del programa d'exposicions itinerants que promou el Departament de Cultura.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.