cultura

Crònica

música

Ben Harper, sensibilitat i força

Amb els tres bisos, que es van fer pregar, amb què Ben Harper es va acomiadar dissabte a la nit del Festival de Cap Roig es podria, en essència, descriure el retorn del músic californià a l'escenari dels jardins; la seva última actuació va ser el juliol del 2012. Pel primer bis, sol, cantant un dels seus grans èxits, Walk away, amb una sensibilitat que es remarcava amb l'acabament, fugint del micro i amb el focus fent un fos a negre. Esgarrifança a la pell i un àngel que acabava de passar entre el públic. Pel segon bis, tot un exercici de virtuosisme amb l'slide guitar, molt protagonista de la nit; Ben Harper demostra que se sent còmode assegut, no com el públic. A pèl, només instrumental; va ser una de les meravelles de la nit. I pel tercer bis, ja amb la banda, enardint una pregària, gairebé un espiritual negre Where could I go: es va fer silenci, quan Ben Harper va cantar directament al públic, sense micro, fins arribar a la glòria final, un moment de força que amb l'ímpetu va fer caure el barret, estàtic, immòbil i que servia al músic com a mostra de respecte, quan amb la mà al pit corresponia els llargs aplaudiments. Ben Harper va voler que la banda The Innocent Criminals brillés amb molta intensitat. No va ser tant una exhibició musical sinó una demostració d'ofici i mestratge. Especialment ovacionats, el baixista Juan Nelson i el percussionista Leon Mobley. Amb Nelson, Ben Harper hi va mantenir un diàleg (duel) musical, una de les excel·lències de la nit. De poques paraules (el tòpic de la crònica periodística mana dir que un músic parla amb la seva música), a banda d'una anècdota d'estudiant, va voler incidir en el retrobament amb la banda, amb qui “havia recorregut un llarg camí” des que s'havien conegut el 1994. Ben Harper no va oblidar el que agrada al públic: escoltar les cançons referencials. De Diamonds on the inside, que va obrir la nit, a Dance with me, Steal my kisses o Into the colors. Amb Ground on down, els fans cantaven; es recloïen a Amen Omen, i amb Excuse me mister es va arribar al punt àlgid: els ànims amunt i el públic que en volia més. Cinc minuts d'espera. Hi ha nits de Cap Roig pensades per a la nostàlgia; d'altres per a l'artista mediàtic. Però n'hi ha d'altres que lloen la música.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

De l’abús a celebrar la sexualitat, dalt de l’escenari

BARCELONA/IGUALADA
ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA