Madonna aterra al Palau Sant Jordi
Ni el pànic, ni el desànim. Madonna, imparable, recala aquestes últimes setmanes a Europa –en concret des del 4 de novembre– en seva última gira, Rebel Heart. En els darrers anys, Barcelona no falla mai en la llista de ciutats per on passen les gires de la cantant i, de nou, una mica més de tres anys després de la seva última gira, MDNA, Madonna torna a ocupar el Palau Sant Jordi durant dues nits, en l'única parada de la gira de la cantant nord-americana a l'Estat espanyol. Per avui no queden entrades però per demà encara queden algunes localitats. La cantant va arribar ahir a Barcelona i ja se la va poder veure passejant en bicicleta per la platja de la Vila Olímpica, i a la Sagrada Família.
Al contrari d'altres gires musicals en curs i d'altres que havien de començar aquests dies a Europa, com la de Prince en teatres petits o la de Foo Fighters, Madonna no ha anul·lat cap dels seus compromisos al continent arran dels atemptats de París. Això sí, les mesures de seguretat s'extremaran aquest vespre i demà al Palau Sant Jordi, segons es va anunciar ahir. A Torí, la setmana passada unes 800 persones, que havien comprat la seva entrada, van desistir d'assistir al concert.
L'espectacle Rebel Heart, que va començar el setembre passat a Mont-real, forma una tetralogia amb les tres gires anteriors de la diva: Confessions on the dance floor, Sticky & Sweet i MDNA, amb aspectes similars en el contingut i el plantejament estètic del xou: espectacularitat visual, coreografies esplèndides, videografia sofisticada, provocació sexual i una Madonna, amb els seus 57 anys, esplèndida i en plena forma, exercint d'autèntica reina del pop, amb més de trenta anys de carrera a les seves espatlles. En la iconografia de l'espectacle, poques novetats, i no hi faltaran ni símbols religiosos, ni l'estètica gòtica, ni el luxe en el vestuari, amb vestits dissenyats per Moschino, Gucci, Prada, Miu, Miu, i Nicolas Jebran. Sastres de Saragossa han ajudat a dissenyar els vestits de torero que apareixen en un moment de l'espectacle.
Aquesta és la fórmula que mai li falla a la cantant en les seves actuacions en directe, una fórmula que, de fet, va engegar ja el 1990 amb la seva mítica gira Blond Ambition. Ja ho va dir Marlene Dietrich: “Madonna no té veu, però té tota la resta.”