cultura

La crònica

Una presentació atípica de Juanjo Sáez

La de dijous a l'Espai Marfà va ser una presentació tan poc convencional com el seu protagonista, el dibuixant Juanjo Sáez (Barcelona, 1972), en plena gira promocional del seu últim còmic o novel·la gràfica, Hit emocional, que parteix de les pàgines que va publicar a la revista Rockdelux per construir un relat molt personal sobre com unes quantes cançons l'han impactat al llarg de la seva vida. Va ser un acte atípic perquè va durar més de dues hores i va tenir com a coprotagonistes tres seguidors gironins de Sáez. El músic Carles Vidal, més conegut com a Tom Hagan, va fer una detallada introducció sobre les obres i miracles de Sáez, des dels temps combatius del fanzine Círculo Primigenio, on va exercir com a cronista implacable de l'escena indie barcelonina dels noranta, fins a les seves col·laboracions en premsa, llibres com ara Viviendo del cuento, El arte i Yo, otro libro egocéntrico de Juanjo Sáez, els seus treballs gràfics per a grups com ara Los Planetas i Los Carradine –amb el seu amic Antonio Baños– i la famosa sèrie d'animació Arròs covat, que probablement va ajudar una mica a fer que la sala d'actes de la Marfà estigués tan plena. En aquesta primera part, Sáez va deixar clares un parell de coses: que pot fer moltes coses en aquesta vida –incloses campanyes de publicitat per a grans marques i vinyetes per a diaris en les seves antípodes ideològiques–, però que, si s'ho pogués permetre, només dibuixaria tebeos, amb el seu estil tan indie o tan punk, que vol eliminar barreres amb el lector i transmetre-li la idea que ell també pot fer-ho. Tot seguit, Gina Guillén va entrevistar Sáez i Lídia Noguerol va continuar el diàleg amb ell a través de cançons i llibres –entre ells, algunes joies descatalogades del mateix autor que es troben a les biblioteques de Girona– que van ajudar a entendre millor l'evolució musical, emocional i creativa d'aquest antic heavy, decebut per la involució de Metallica i admirador de foscos grups de metal extrem amb carrera criminal. Sobre el seu retrat de Bowie, que presidia la tauleta, Juanjo Sáez va deixar ben clar que fuig de la nostàlgia i que no para de buscar nous hits emocionals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Cultura

Mor Juan Brujo, líder de la banda d’extrem metal Brujería

patrimoni

La Sagrada Família escalarà l’any que ve els 172’5 metres

Barcelona
cultura

El festival Premià del Mal reunirà escriptors de novel·la negra i criminòlegs

premià de mar
Lluís Riera
Novel·lista

“Volia escriure un ‘thriller’ negre i cru ambientat a la Catalunya interior”

Barcelona
MÚSICA

Músics d’Els Pets, Umpah-Pah, Sopa de Cabra i Lax’n’Busto homenatjaran Marc Grau

barcelona
CRÒNICA

Lucia Fumero enamora a Vic amb el seu ‘Folklore’

art

Sala Dalmau, 45 anys i com el primer dia

barcelona
còmic

El Manga Barcelona celebra 30 edicions amb un cartell de Naoki Urasawa

barcelona
ÒPERA

Ollé aixeca l’òpera de Xostakóvitx com a ‘thriller’ per empoderar la dona

BARCELONA