cultura

Plasmen una obra de Guinovart al paisatge

Intervenció artística dins el curs ‘Art i territori' de la Universitat d'Estiu

Armats amb aixades i pales, els participants en el curs Art i territori de la Universitat de Lleida començaven a cavar el perímetre marcat en un camp d'Agramunt. L'objectiu, traslladar una peça de Josep Guinovart, Paleta 3, al paisatge que sempre va acompanyar l'artista i que d'una manera o altra és present en cadascuna de les seves obres.

L'artista i fotògraf Albert Gusi ha estat professor del seminari i ha dirigit la intervenció. “Guinovart vivia, respirava, es movia i pintava aquests colors i aquestes terres, i el que hem fet és portar aquest llenç, la seva paleta de colors, que en aquest cas estava damunt d'un quadre, al llenç natural del paisatge”, explicava ahir.

El projecte ha reproduït la paleta de Guinovart a escala 1:300. Amb l'ajuda d'un tractor es va llaurar el rostoll d'una àrea de més de 3.000 metres quadrats, però el procés per traslladar aquesta peça al terreny havia començat molt abans. Gusi explica que primer s'ha documentat la peça en el marc del seminari i després s'ha extret digitalment. Més de 200 punts han servit per marcar el perímetre. I, per acabar de donar visibilitat a l'obra, s'ha resseguit el contorn amb farina. Unes 25 persones han participat en l'acció.

Gusi és conegut pels seus projectes d'intervenció en el paisatge, tots de caràcter efímer i amb una vessant lúdica. Entre algunes de les seues accions més recents, hi trobem les relacionades amb el projecte Prohibit jugar a pilota al parc que ha dut a diferents indrets.

Guinovart: del llenç al camp és el títol d'aquesta intervenció, seguida i gravada per un dron.

L'Espai Guinovart, Lo Pardal, o els safareigs municipals han estat altres escenaris del curs. El curs fa tres anys que es du a terme i el coorganitzen la Universitat d'Estiu de la UdL i l'Ajuntament d'Agramunt, amb la col·laboració de la Fundació Josep Guinovart i la Fundació Guillem Viladot. L'obra d'aquests dos artistes contemporanis també ha estat protagonista de les sessions d'Art i territori, així com algunes de les tècniques fotogràfiques antigues més curioses, el col·lodió humit i la càmera estenopeica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

De l’abús a celebrar la sexualitat, dalt de l’escenari

BARCELONA/IGUALADA
ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA