Altres

Inés Molina, ull al passat

La fotògrafa xilena ha guanyat la Beca Fotogràfica Torroella pel seu projecte

El projecte guanyador cerca lectures a partir d’una fotografia trobada per casualitat a París

La fotògrafa i artista xilena Inés Molina Javea (Santiago de Xile, 1982) és la guanyadora de la VIII Beca Fotogràfica de l’Associació Foto Torroella, segons el veredicte del jurat que s’ha fet públic a Torroella de Montgrí.

La Beca Fotogràfica Foto Torroella comporta l’edició d’un llibre amb Ediciones Posibles i una exposició del treball becat a la propera edició del Festival Mirades, que tindrà lloc l’any 2023. La dotació econòmica de la beca són 2.500 euros per a l’edició del llibre i 500 euros per a l’exposició. En aquesta edició hi han participat 91 fotògrafs d’arreu del món, 30 des de Catalunya, 35 de la resta de l’Estat, 23 de Sud-amèrica i 3 d’altres països europeus. El jurat el formaven els fotògrafs Jordi Guillamet, Eugeni Gay i Natasha Christia.

Inés Molina Javea, llicenciada en arts plàstiques i doctora en filosofia per les universitats de París 8 i de Xile, i amb una trajectòria de reconegut prestigi en el camp de la fotografia, ha rebut la beca pel seu projecte Ejercicios mínimos sobre un Jardín de invierno que, segons explica, “busca pensar l’obra d’art en relació amb l’esdeveniment històric”. “En particular, es tracta d’establir la pregunta per l’actualitat de la representació del salvatge del segle XIX i la vigència de la història colonial en el pensament estètic i polític contemporani a Occident”, assegura Molina Javea.

El projecte de la fotògrafa xilena es compon de diversos exercicis, fets en fotografia digital, analògica, fotocòpies, fotogravat, gravat i tècniques experimentals que barregen tots aquests processos. “L’objectiu és contribuir a una història encara no escrita que potser es podria anomenar història de les transformacions de la sensibilitat”, afirma.

Els exercicis que proposa Molina Javea parteixen de les múltiples lectures d’una fotografia que va trobar per casualitat al Museu de Quai Branly, a París, mentre cercava imatges de dones maputxes. Va ser produïda per Pierre Petit a l’interior del Jardí d’Aclimatació de París durant les exposicions etnogràfiques i datada (de manera simptomàtica) el 12 d’octubre del 1888.

Els finalistes d’aquesta convocatòria han estat Pep Novellón amb el seu treball Recuerdo que era martes, Jerónimo Rivero amb Llanuras, Sergio Castañeira Revuelta amb Limbo i Antonio Rodríguez amb Tacaná.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

música

Nostaldisc celebrarà el 1r campionat gironí de rebobinat de cintes de casset amb ‘boli’ Bic

sant gregori
Torroella de montgrí

El talent més internacional omple de màgia el 12è Fimag

Torroella de Montgrí

Els Premis d’Arquitectura ja han seleccionat les 24 obres candidates

Girona

De l’abús a celebrar la sexualitat, dalt de l’escenari

BARCELONA/IGUALADA
ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA