Cinema

Monstres del circ i del crim

“Cadascú es busca la fabulació amb què se sent còmode. Hi ha gent que es fa catòlica. Jo em vaig tornar monstruòlic.” Ho explicava Guillermo del Toro en aquestes pàgines quan va estrenar La forma del agua, ambientada als anys cinquanta i protagonitzada per un monstre. No és estrany que s’interessés, doncs, per El callejón de las almas perdidas , novel·la publicada el 1946 per l’escriptor nord-americà William Lindsay Gresham, que ja va ser adaptat el 1947 en un film d’Edmund Goulding protagonitzat per Tyrone Power.

El cineasta mexicà l’ha acostat al seu univers fosc, però habitat també per monstres entranyables, en una adaptació amb un elenc excepcional: Bradley Cooper, el protagonista, entra a treballar en un circ on veurem també personatges encarnats per Rooney Mara, Toni Collette, Willem Dafoe, Ron Perlman i Richard Jenkins, i s’alia després amb Cate Blanchett per estafar milionaris amb tots els trucs mentals que ha après. Del Toro ofereix una mirada entranyable als vells circs ambulants, i retrata després amb cruesa un altre tipus de monstres, molt més obscurs.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]
patrimoni

Manresa restaura l’escultura dedicada a Josep Anselm Clavé

Manresa
Música

L’Embassa’t atrau 7.600 persones, una xifra rècord pel festival

Sabadell

Identificat el patrimoni natural i arquitectònic a protegir

Polinyà
CINEMA

Audiard enlluerna Canes amb un musical ‘queer’

CANES
CAIGUDA LLIURE

Dins el fangar del monstre Miquel Barceló

La història que vol connectar

Sant Pol de Mar
EQUIPAMENTS

Més de 110.000 persones participen en la Nit dels Museus

barcelona
Crítica

Manolo García, entre globus i exabruptes

‘Pájaros’ i ‘El fred que crema’ s’imposen al primer festival de cinema

blanes