Música

CRÒNICA

EMILI AGULLÓ

Tony al quadrat

El mític Tony Hadley, veu i ànima de la banda britànica Spandau Ballet els anys vuitanta, va saldar dijous el deute musical amb el festival de la Porta Ferrada, arran de la cancel·lació del concert que el grup –en el darrer retrobament abans de la dissolució definitiva– hi havia d’oferir el 2015. Enguany, en la 60a edició, hi va tornar per presentar-hi alguns dels temes que ha compost en els darrers anys, com ara la balada Tonight belongs to us, Obvious, Because of you i Mad about you, molt ben acollides pels seus incondicionals, però conscient que l’herència dels Spandau Ballet és una part essencial de la seva carrera.

I, aquí, l’artista no va decebre ningú, des del primer moment, amb alguns clàssics, com ara Instiction, per obrir el recital, i també Highly strung i To cut a long story short, amb una sonoritat posada al dia. La percussionista britànica Lily González, comandant els bongos, va fer tant de traductora improvisada com de corista autoritzada per al moment culminant de Through the barricades, a mitja actuació i amb un fan demanant-li que li signés el vinil del 1986.

En la recta final, l’atmosfera va anar pujant de temperatura, però Hadley, amb la seva elegància característica, va resistir amb l’americana i un bourbon rehidratant fins a l’acabament.

Com li agrada fer en els concerts en solitari, va incloure-hi una versió d’alguns dels seus referents, aquest cop Radio Ga Ga, de Queen. I per tancar l’actuació, els dos temes que tothom esperava des que es va anunciar el seu concert, la sensual True, corejada pel públic en comunió total, i l’apoteosi final amb Gold, amb la picada d’ullet del riff del tema de James Bond com a recordatori que els productors de la saga cinematogràfica no van oferir als Spandau el reconeixement de ser banda Bond.

En la vetllada, d’homenatge a la sonoritat dels vuitanta, Hadley va tenir uns teloners de luxe, la barcelonina Fundació Tony Manero, que s’acomiadava de l’escenari guixolenc en la seva gira de retirada, i amb diversos dels seus èxits, com ara Novody loves me like you do, Looking for la fiesta i Supersexygirl, però que van topar amb un aforament que tot just cercava acomodar-se, massa llum natural i una platea encadirada que van comparar, sorneguerament i per la fredor, amb la del Liceu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

música

Aire, el nou projecte dels cassanencs Anna Pérez i Xevi Vallès, estrena el seu primer disc

cassà de la selva
cultura solidària

El 19è festival El Patio de La Penyora arribarà dimarts al centre penitenciari de Wad-Ras

girona

Manrique salva el primer curs al Lliure amb un cartell molt popular

BARCELONA
ART

Clara Oliveras honora l’exili de l’avi al Mume a través d’una pala

La Jonquera
ART

El MNAC adquireix una pintura de Tamburini gràcies a una donació de la Godia

BARCELONA

La primera trobada de productors gironins d’arts escèniques serà el 18 de juny

salt
la bisbal d’empordà

Més de 40 espectacles i una aposta pel circ inclusiu en la Fira del Circ al Carrer

LA BISBAL D’EMPORDÀ
Sónar 2024

La IA ens farà la bugada, no les cançons

BARCELONA
Crítica

Aquells que moren quan estimen