Arts escèniques

Temporada Alta Iberoamèrica tanca la seva XI edició triplicant els espectadors de l’any passat

El festival ha portat una vintena de propostes i 80 funcions repartides entre Buenos Aires, Lima i Montevideo

Temporada Alta Iberoamèrica ha tancat la seva XI edició amb un 78% d’ocupació i triplicant els espectadors de l’any passat, segons ha informat l’agència ACN. En total, n’ha rebut 8.621, sumant el públic que ha vist alguna de les obres a l’Argentina, el Perú i l’Uruguai. Entre l’1 de febrer i el 5 de març, el festival ha portat més d’una vintena de propostes als tres països. Entre aquestes, les catalanes ’Ma solitud’ de Guillem Albà, ’Loco Amoris’ de Pablo Macho i Pau Roca, i ’360 grams’ d’Ada Vilaró. En total, s’han fet 80 funcions (25 més que l’any passat). De totes elles funcions, vuit van penjar el cartell de ’sold out’. Eren les dels espectacles ’Rota’, ’Clownti’, ’Altsasu’, ’Yo soy Fedra’, ’Quemar el bosque contigu’, ’Puto Barrio’ i la catalana ’Ma solitud’.

Una vintena de propostes diferents i vuitanta funcions que han voltat pels escenaris de tres països (l’Argentina, el Perú i l’Uruguai). La XI edició de Temporada Alta a Iberoamèrica es tanca amb bones xifres, assolint un percentatge d’ocupació del 78%, cosa que suposa un 21,8% més en comparació amb l’edició del 2022.

A més, la sala Timbre 4 de Buenos Aires ha tornat a organitzar el Torneig de Dramatúrgia Transatlàntic (que enguany també ha arribat a l’edició número XI). Com és habitual, el torneig ha enfrontat autors catalans amb dramaturgs argentins.

Coorganitzat per Temporada Alta i l’Institut Ramon Llull en col·laboració amb la sala i la Fundació SGAE, en aquesta ocasió, hi han participat els catalans Xavi Buxeda (’Ja ho deixarem per escrit’) i Carla Rovira (’El canvi’), finalista i guanyadora del Torneig de dramatúrgia 2022. Nicolas Marina s’ha proclamat, en aquest cas, guanyador amb el text ’Mis libros y tus libros’, imposant-se a José Montero, que també va arribar a la final amb ’El libro de la esposa’.

Finalment, dins de la programació, aquest any també hi ha hagut una proposta a distància: ’Cementerio’, d’El Conde de Torrefiel i Cabosanroque. És una experiència sonora que forma part d’una sèrie d’audioguies que es podran anar escoltant de forma gratuïta a la nova plataforma CaixaFòrum.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ART

Una trentena d’obres aspiren al premi d’escultura Vila Casas

Palafrugell
art

El Museu de l’Empordà dedica una retrospectiva pòstuma a Adrià Ciurana

Figueres
música

Nostaldisc celebrarà el 1r campionat gironí de rebobinat de cintes de casset amb ‘boli’ Bic

sant gregori
Torroella de montgrí

El talent més internacional omple de màgia el 12è Fimag

Torroella de Montgrí

Els Premis d’Arquitectura ja han seleccionat les 24 obres candidates

Girona

De l’abús a celebrar la sexualitat, dalt de l’escenari

BARCELONA/IGUALADA
ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA