cultura

L'APUNT

Identitat local i cinema de gènere

L'estrena d'El Niño comportarà, probablement, els inevitables debats sobre el cinema i les identitats culturals i nacionals. La pel·lícula relata el tràfic de drogues a l'estret de Gibraltar dins uns paràmetres estrictament codificats en el gènere del thriller, i juga amb uns estereotips sobradament identificables en el cinema nord-americà. Té sentit traslladar una realitat local –espanyola, en aquest cas– a unes maneres narratives heretades de Hollywood. En qualsevol cas, la pàtria de Daniel Monzón ha estat des de sempre el cinema de gènere i la pel·lícula –produïda per Edmond Roch– està rodada amb un sentit de l'espectacle que la crida a ser un previsible èxit entre els espectadors.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El Teatre Municipal acomiada la temporada amb un 87% d’ocupació i amb un públic fidel

GIRONA

La Fira Argillà d’Argentona sorprèn amb el cartell de Mariscal

Argentona
música

La Fireluche publica un disc gravat en directe a La Planeta fa 20 anys

girona
art

La Plataforma Pro Seleccions Esportives Catalanes diposita obres d’art al MNAC

barcelona
Joan Colomo
El músic de Sant Celoni publica ‘Tecno-realista’

“Em calia cantar contra Elon Musk i el tecno-optimisme”

Barcelona
art

L’equip de comissàries de ‘Miró-Picasso’ i el crític d’art Eudald Camps, Premis GAC

barcelona
música

El Festivalot torna a la Devesa, després de passar pels barris

girona
art

Un Degas a Todocolección per 926 euros

barcelona
TEATRE

El Lliure de Gràcia debat íntimament sobre el feixisme a ‘Retrat de l’artista mort’

BARCELONA