cultura

“Volíem fer una obra de teatre al menjador de casa”

David Planas i Meritxell Yanes estrenen ‘Ventura' a Can Pagans de Celrà, la casa modernista on viuen

Víctor Muñoz dirigeix l'obra, escrita per Cristina Clemente i representada per a 25 persones

El punt de partida estava molt clar: “Volíem fer una obra de teatre al menjador de casa”, diuen els actors David Planas i Meritxell Yanes, que avui estrenen a Temporada Alta Ventura, obra que efectivament es representa a la casa on viuen, l'edifici modernista de Can Pagans a Celrà, però no al seu menjador del segon pis, on vivien els criats, sinó en diferents espais de la planta baixa, habitada antigament pels propietaris de la fàbrica Pagans. S'hi han programat sis representacions fins al 24 d'octubre, amb 25 espectadors per sessió. Les entrades estan pràcticament exhaurides.

“Estem molt influenciats per tot el que hem vist a l'Argentina –on hem fet diverses estades per estudiar i assajar– i al Festival d'Avinyó, llocs on hem pogut comprovar que es pot fer teatre en qualsevol espai”, diuen Planas i Yanes, que amb Mentidera Teatre ja havien treballat en escenaris no habituals, com ara les aules i els passadissos de la Casa de Cultura de Girona, a Mgogoro, i l'antic teatre de Can Cors de Celrà, a El balneari.

En el cas de Ventura, un cop van tenir triat l'espai, Yanes i Planas van anar a buscar el director, Víctor Muñoz –amb el qual havia treballat Planas a Lliures o morts–, i va ser ell qui va proposar Cristina Clemente com a dramaturga. “Ella va venir a Can Pagans i es va inspirar en l'aire de la casa i en la fàbrica que es veu des de la finestra per escriure la història de dos germans bessons des del seu naixement, el 1936, fins ara. Ventura parla sobretot de les petites decisions que canvien la vida de les persones”, diuen els dos actors, únics intèrprets d'aquest drama “amb un punt d'humor i també d'intriga, que requereix que els espectadors vagin lligant caps al llarg d'una obra estructurada en escenes curtes durant la qual passen moltes coses”. Les escenes es desenvolupen en tres espais de la casa, on els espectadors seuen gairebé a tocar dels actors. “És molt atraient tenir la gent tan a prop, ja que dóna a l'obra una dimensió cinematogràfica.” Destaquen sobretot l'important treball de vestuari, a càrrec de Carme Puigdevall, i l'ambientació que han creat David Faüchs i Fanny Espinet. Quan acabi la representació el públic compartirà amb els actors un pica-pica ofert per la carnisseria Sergi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic