cultura

Crítica

jazz

Present i futur

Amb permís de Diana Krall, el concert de jazz vocal més destacat de la present edició del Festival de Jazz haurà estat el que la nord-americana Cécile McLorin Salvant, estrella en ascens del gènere, va oferir dijous al Barts. Va impressionar, d'entrada, la seva seguretat, habitualment impròpia d'algú de 26 anys, així com els diferents colors d'una veu evocadora d'Ella Fitzgerald i Sarah Vaughan que, tot i no ser exageradament espectacular, sí que es caracteritza per l'expressivitat i perquè mai no busca la via fàcil.

Després de l'agraïment de Joan Anton Cararach, director artístic del festival, al públic per no haver deixat d'anar a concerts després dels atemptats a París (ocorreguts quan, al Barts mateix, Richard Galliano i Sylvain Luc honoraven la memòria d'Edith Piaf, parisenca il·lustre), McLorin Salvant va comparèixer acompanyada d'un quartet de piano, contrabaix i bateria amb el qual es va entendre amb exquisida perfecció. Divertida sense voler provocar la riallada fàcil, va imprimir caràcter durant una hora i mitja a un repertori amb moments de brillantor com Jeepers creepers de Billie Holiday, una ària de l'òpera Street scene de Kurt Weill (“mai fins ara m'havien aplaudit tant amb aquesta cançó”, va confessar sincera) i What's the matter now?, de Bessie Smith. Imaginar-la cantar d'aquí a deu, vint, trenta anys no és apte per a melòmans amb vertigen.

Cécile McLorin Salvant
47è Voll-Damm Festival de Jazz de Barcelona
Barts, 19 de novembre


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Novel·la Gràfica

Jaime Martín i les trementinaires del Pirineu

Barcelona
Blaumut
Grup barceloní de pop, acaba de publicar el ‘Capítol 1’ del seu nou disc, ‘Abisme’

“Ara hi ha un consum excessiu de tot, sense gaudir de res”

Barcelona
girona

Torna ‘La consueta de sant Jordi’

girona
MÚSICA

La Franz Schubert Filharmonia presenta la nova temporada

BARCELONA
Crítica

Un guant

guardó

Gemma Lienas rep el Premi Cedro per la defensa dels drets d’autor

madrid
cinema

BCN Film Fest premia ‘El destino de Maya’

barcelona
Cultura

Mor Helen Vendler, crítica de gran influència

TEATRE

El Maldà canta Pau Riba i Malvido interpel·lant els joves

BARCELONA