cultura

Èxit de públic i problemes de pressupost a la Mostra de Cinema Llatinoamericà

En aquesta 22a edició, l'aportació de la Paeria ha passat dels 70.000 als 40.000 euros

‘La delgada línea amarilla' guanya els premis del públic i el jurat

La 22a edició de la Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya, que s'ha dut a terme a Lleida, es tanca avui amb la projecció dels films guanyadors i amb un sabor agredolç. Tot i que encara no es disposa del balanç final d'espectadors, l'organització assegura que ha estat un èxit, però la reducció pressupostària d'enguany obligarà probablement a un replantejament de futur. Enguany, el pressupost ha estat de 120.000 euros, dels quals 40.000 els ha aportat l'Ajuntament de Lleida. La passada edició, la Paeria n'hi destinava 70.000, però havien arribat a ser 100.000, segons fonts de l'organització.

La rebuda del públic als documentals que s'exhibien a la UdL ha estat “màxima i desbordant, amb cues de 500 persones a les vuit del matí”, explica el director de la mostra, Juan Ferrer. Les sessions infantils, plenes també. La mostra ha tingut “una repercussió extraordinària en els mitjans de comunicació de Sud-amèrica”. “Posa Lleida al món i ens representa”, afirma Ferrer. I hi afegeix: “Malgrat els problemes pressupostaris, s'ha assolit el que volíem: l'obertura a més indrets d'exhibició, una bona participació del públic i una programació elogiada per la seva qualitat.” Malgrat això, Ferrer, tal com ja va explicar aquest diari, considera que “els organitzadors han de reflexionar sobre quina mostra volen”. “L'equip ha patit, ha lluitat i s'ha hagut de multiplicar perquè no pots anar a comprar un Audi amb el pressupost d'un Clio”, diu Juan Ferrer. Aquest crític cinematogràfic lleidatà és el director de la mostra des dels seus inicis, però no descarta res: “No sé el futur i sóc una peça petita, però triaré el que sigui millor per a mi i per a la mostra. No m'he aferrat mai al càrrec”.

Els premis es van lliurar anit en una gala. El jurat, presidit per Osvaldo Montes, va triar la producció La delgada línea amarilla (Méxic-França), del director Celso R. Garcia, com a millor llargmetratge. El film “exalta els valors socials i la importància de les relacions personals en una revisió dels gèneres clàssics”, va dir Montes a ACN. També va guanyar el premi del públic i a la millor direcció. Magallanes va recollir premis de millors actor, actriu i com a opera prima.

‘Llevate mis amores', millor documental

És l'any de les produccions mexicanes a la mostra. El jurat de la secció oficial de documentals, presidit per Johana Villarraga, va lliurar el premi al millor documental a la producció mexicana Llevate mis amores, dirigida per Arturo González Villaseñor. Hi ha coincidit el públic, que també li va atorgar el premi. El premi al millor curtmetratge és per a la coproducció espanyola i nord-americana Los Ángeles 1991.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

bcn film fest

Tirar-se els plats pel cap a la Costa Brava

Barcelona
Cinema

Uns dracs amb ADN xinès, australià i europeu

màlaga

Salvat-Papasseit, sempre jove

Barcelona
Margarida Aritzeta
Escriptora, autora de ‘Les dones del lli’

“La lluita i el camí fet per les dones no han estat endebades”

Valls
Drama biogràfic

Radiografia d’una relació tòxica amb un home més gran

Crítica

La recerca de tresors enterrats

Guaita què fan ara
Sèries

La llarga ombra del masclisme seguint el rastre d’un assassí en sèrie

Drama

‘Rosalie’, una dona barbuda contra la societat

animació

‘Hate songs’, ferides que no es curen