Cinema

FIRES DE SANT NARCÍS
Obertura Ciutat de cinema

Ciutat de cinema

A Girona, on hi ha un museu i moltes sales d’exposició, el cinema ha jugat un paper fonamental en la creació de noves realitats. Els oferim un passeig, incomplet, per un escenari monumental

Pel·lícules
Pandora i l’holandès errant. El holandès errant

Ava a Santa Eugènia

Malgrat que la major part del rodatge de ‘Pandora i l’holandès errant’ es va fer a Tossa de Mar i a la Costa Brava, per uns dies la plaça de braus de la Devesa va ser un tros d’Esperanza

Cinemes ciutat. Secció
Les multisales. Subsecció

La irrupció de les multisales

Convençuts que les línies de negoci passaven per un nou model d’exhibició cinematogràfica que s’estava implantant a Europa, els empresaris gironins van convertir els complexos en pols d’atracció

Girona ciutat. Secció
Cinemes. Subsecció

Del Gran Via al Truffaut

Des que va arribar el 31 d’agost de 1897, el cinema s’ha convertit en un element fonamental en el desenvolupament d’una ciutat a la qual les imatges van ajudar a deixar enrere el passat

Secció
Subsecció

‘Les maletes de Tulse Luper 3’

Més que com una pel·lícula, Greenaway la va definir com una obra multimèdia enfocada a provocar un canvi radical que afectaria el guió, o la relació de la càmera amb els directors i els actors

Cineclubs
AFiC

Els cineclubs i l’AFIC

Espais de llibertat estructurats sobre bases actives i plurals, van actuar com a refugis culturals en què la pel·lícula era una excusa per discutir sobre qüestions polítiques, socials o ètiques

Secció
Subsecció

‘Ermessenda’

TV3 va reconstruir la vida de l’esposa de Ramon Borrell I, comtessa de Barcelona, Girona i Osona, i ens va traslladar a la Catalunya de l’any 1000, un món d’homes en què va destacar aquesta dona

DIrectors
Robert Bellsolà

Robert Bellsolà Saborido

Llicenciat en econòmiques i dret, màster en ‘audiovisual management’ per la Media Business School; a punt de fer oposicions, ho va deixat tot per dedicar-se a la seva passió, el cinema

Directors
Isaki Lacuesta

Isaki Lacuesta

L’obra del director gironí és fruit d’un treball conjunt amb Isa Campo, companya, coguionista i coautora, un tàndem compromès que ha sabut transformar la imatge i la paraula en missatge