Economia

economia

hotels

Guitart Hotels ha venut el Monterrey de Lloret a un fons

La venda es va fer efectiva l'1 de setembre a un fons internacional de gestió d'inversions empresarials per sanejar el deute de la cadena

El grup se centrarà en el seu negoci tradicional

La cadena Guitart Hotels ha venut el Monterrey, de Lloret de Mar, a un fons d'inversió internacional dedicat a la gestió d'inversions empresarials.

La venda de l'hotel Monterrey, de cinc estrelles, es va fer efectiva l'1 de setembre passat per sanejar el deute de la cadena i així poder-se centrar en la resta dels seus hotels de quatre estrelles, amb la voluntat de desenvolupar productes d'alt valor afegit en segments especialitzats, com ara el turisme esportiu, la salut o els negocis.

Aquest establiment de luxe es va incorporar a Guitart Hotels el 2004 amb el principal objectiu de celebrar-hi congressos i convencions. Disposa de 200 habitacions i és l'únic hotel de costa d'aquestes característiques i amb la màxima categoria des de Barcelona fins a Marsella.

El muntant de la transacció no s'ha fet públic però l'operació ha de permetre saldar el deute hipotecari que mantenia l'hotel i consolidar així una nova fase de creixement. Segons una nota informativa tramesa pel grup, Guitart Hotels ha prioritzat els seus esforços en el respecte als compromisos contrets per l'hotel Monterrey amb els seus treballadors i proveïdors, els quals han estat informats en tot moment del procés de venda.

La facturació del Monterrey dels últims temps ha estat positiva i va créixer prop d'un 20% en els tres últims anys. No obstant això, l'endeutament assumit tot just abans de la crisi econòmica ha estat una càrrega financera que ha concentrat els esforços empresarials de la cadena durant els últims anys. El grup Guitart Hotels, que té 61 anys d'història i que continua en expansió, va facturar l'any passat 3,8 milions d'euros, un 5,7% més que el 2014.

Actualment té vuit hotels, tres dels quals de quatre estrelles: el Guitart Grand Passage, el Guitart la Molina Aparthotel & Spa i el Guitart Gold Central Park Resort & Spa. I la nova línia estratègica del grup preveu reorientar els cinc establiments de tres estrelles amb l'objectiu de millorar-ne la qualitat dels serveis i augmentar-ne la categoria: el Guitart Central Park & Spa, el Guitart Club Goya, el Wellness & SPA Institut GEM, l'Aparthotel Guitart Central Park & Spa i el Guitart Rosa.

“Tristor”

El director general de Guitart Hotels, Miquel Trapé, ha declarat que la decisió de la venda s'ha pres amb molta “tristor” perquè era un projecte assumit des de feia anys, però que aquesta desinversió permet al grup “sanejar el balanç de l'empresa” i centrar-se “en el negoci tradicional de Guitart”.

Trapé va explicar que “hi ha hagut força interessats, perquè és un actiu molt atractiu”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia