Economia

fira gastronomica

Repunt de vendes a la Fira de l'Embotit d'Olot

La impressió recollida per l'Ajuntament entre els paradistes indica un increment de la facturació així com un augment de visitants, especialment de procedents de la Catalunya del Nord

L'enquesta d'urgència que l'Ajuntament d'Olot va fer als venedors les darreres hores de la Fira de l'Embotit evidencia que aquest any s'ha facturat més que les edicions anteriors. Per exemple, la parada dedicada al territori convidat, Mallorca i les seves sobrassades, es va quedar sense existències.

El repunt s'atribueix, d'una banda, a la incipient recuperació econòmica que es nota en el comerç en general i d'altra, a l'augment de visitants. Això últim, s'admet des del consistori, és conseqüència del temps primaveral que va fer tant dissabte com diumenge, a més d'una programació feta a mida del públic familiar, que és el que domina en aquest esdeveniment. Quant a la procedència dels visitants, han estat majoria els de la demarcació de Barcelona (65 %), però si els osonencs solien dominar aquest apartat, en aquesta edició ho han fet els de l'àrea metropolitana. Una altra dada destacada és que el 12 % dels visitants enquestats era de les comarques de la Catalunya del Nord. El regidor de promoció econòmica, Estanis Vayreda, va recordar, ahir, que, els darrers dos anys, l'Ajuntament ha promocionat la fira en aquell territori, un fet que ara estaria donant els fruits.

Al marge de la fira pròpiament dita –amb unes 70 parades–, s'havien programat tallers i espectacles, com ara uns balls populars, així com el tradicional concurs d'embotit casolà, a què es van presentar 61 aspirants. Pel que fa a novetats, destacava Un dia a pagès, una activitat adreçada a la mainada en què es recreaven feines tradicionals del món rural. Uns 500 nens hi van passar, i per tant, es considera que l'experiència ha anat bé.

LA XIFRA

12
per cent
de visitants procedents de les comarques de la Catalunya del Nord registrats aquest any

Els restaurants, a l'app sobre gastronomia

Amb motiu de la fira, s'acaba d'ampliar el contingut de l'aplicació Especialitats Gastronòmiques de la Garrotxa, amb la incorporació d'una vintena de restaurants. Fins ara, aquesta app, creada l'any passat per l'Ajuntament, oferia informació de productors de proximitat i venedors locals d'embotits, làctics, begudes, pans, coques i tortells, dolços, i vegetals i cereals, triats pel gastrònom Pep Nogué. A partir d'ara, s'indiquen també els establiments de restauració que els tenen a la carta o el menú.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

TURISME

Els càmpings de Lleida preveuen una bona temporada sense restriccions per sequera

LLEIDA
Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona
economia

Els operadors es troben per buscar experiències úniques a la Costa Brava

PERALADA
economia

Tots els productes del mar, a partir de demà al Seafood

Barcelona