Economia

Brussel·les insta els passatgers a reclamar els seus drets davant la “probable” passivitat de les aerolínies

“Tens dret que et tractin com a una persona”, recorda el portaveu de la Comissió Europea a Barcelona

La Comissió Europea (CE) insta els passatgers a conèixer i reclamar els seus drets quan viatgen, ja que “és probable” que les companyies no els informin que tenen l’opció a una compensació davant de retards, cancel·lacions o pèrdues d’equipatge. El representant de la CE a Barcelona, Ferran Tarradellas, subratlla que la legislació europea garanteix “el dret que t’informin dels teus drets, cosa que les aerolínies haurien de fer automàticament”.

Els tres casos més recurrents són la denegació de l’embarcament o la cancel·lació del vol, el retard i la pèrdua d’equipatge; a cadascuna d’aquestes incidències li correspon una sèrie de drets que protegeixen els passatgers. “Tens dret que et tractin com una persona: si el vol va amb més de dues hores de retard t’han de donar menjar i beure”, explica Tarradellas.

El representant de la CE assegura que les aerolínies “compleixen quan se les reclama”, però també les anima a informar els seus clients d’ofici. Davant la falta de coneixement, la institució ha llençat una campanya de conscienciació consistent en tres vídeos de menys d’un minut.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia