Economia

Empreses

Petit Plaer

L’orxata Siper reneix

L’empresa barcelonina de productes gurmet Petit Plaer torna a produir la mítica orxata barcelonina amb la seva fórmula original

Ha signat enguany un acord amb exclusivitat per vendre-la a les botigues Condis i Bon Preu

Avís per a gurmets nostàlgics: l’orxata Siper ha tornat, i tot fa pensar que ho ha fet per quedar-se.L’empresa de productes gurmet Petit Plaer ha tornat a encarregar la producció d’aquesta beguda típica de l’estiu fent servir la fórmula original, que va comprar juntament amb la marca i la imatge al principi d’aquest any a l’anterior propietari, l’empresa Bebidas Españolas SA, que va tancar el negoci l’any 2010. La popular marca d’orxata, molt reconeguda a Barcelona, va estar en el mercat entre els anys 1960 i 2010 i ara la companyia barcelonina l’ha tornada a reintroduir en envàs de vidre i una data de caducitat de 21 dies, segons explica Alfons Subirana, director general de Petit Plaer.

De fet, entre els anys 1960 i 2010 la marca Orxata Siper va ser l’única orxata fresca d’orxateria envasada en ampolla de vidre comercialitzada en el mercat català, segons explica Subirana, que relata que es va deixar de produir per falta de relleu generacional. A més, Subirana fa esment a un estudi de la consultora Nielsen realitzat el 2015 “cinc anys després del cessament de la seva producció” que situava la marca Siper “com la segona més reconeguda en la categoria d’orxates a Catalunya, després de Chufi, produïda en ampolla de plàstic estèril”.

Pel moment, l’orxata Siper es pot trobar en més de 450 punts de venda a grans superfícies, gràcies a l’acord d’exclusivitat al qual ha arribat enguany amb les empreses Bon Preu i Condis, que són les encarregades de reintroduir la marca a les llars catalanes. Les previsions de venda, segons explica Subirana, oscil·laran entre les 70.000 i les 80.000 ampolles de 750 ml en aquest primer any, tenint en compte que la temporada de l’orxata és curta –habitualment el seu consum es concentra en el període que va dels mesos d’abril i maig a setembre– i que aquest serà el seu primer any després de vuit de desaparició dels prestatges. Amb tot, la companyia està segura que doblarà les vendes durant el 2019 i també estudiarà les possibilitats d’ampliar la distribució a altres operadors.

“Fem servir la mateixa fórmula original de l’orxata Siper, que vam comprar juntament amb la marca, i a l’etiquetatge de l’envàs hem fet uns pocs retocs de millora, insignificants”, explica Alfons Subirana, artífex del renaixement de la popular marca. La producció de la beguda, que antigament es feia a Barcelona, s’encarrega ara a un productor d’Alboraia, al País Valencià, que compleix amb els més estrictes controls de qualitat i que garanteix un producte de categoria premium.

L’empresa catalana no descarta obrir la comercialització del producte a nous mercats a l’Estat espanyol, bàsicament a les illes Balears i el País Valencià, amb vista a la temporada del 2019.

Petit Plaer també estudia, segons relata Subirana, la incorporació de nous productes, bàsicament productes lactis d’alta qualitat també en format i envàs de vidre per distribuir entre el públic gurmet.

L’empresa Petit Plaer, que té la seu operativa a Barcelona, també produeix a les illes ous ecològics, que distribueix arreu de Catalunya i de les Balears.

Xufla, aigua i sucre.
L’orxata, una de les begudes més refrescants de l’estiu, té una preparació simple a base del tubercle de la xufla, aigua i sucre, que els mestres artesans saben brodar i en què el mètode de conservació és clau per mantenir totes les característiques organolèptiques.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia