Economia

Sofía Rodríguez-Sahagún

Directora de Transformació Digital del BBVA Espanya

“Treballem per fer una banca digital més personal”

El BBVA es manté al capdavant de la banca mòbil a escala mundial per tercer any consecutiu. Així ho ha publicat la firma Forrester Research en l’informe ‘The Forrester banking wave: global mobile apps summary’

Com es prepara un banc com el BBVA per ser el número 1 tres anys consecutius?

La transformació digital és a l’ADN del nostre banc. Vam iniciar aquesta aposta fa més de deu anys i això és un avantatge competitiu clar. Hem integrat professionals d’àmbits de coneixement molt diferents, fet que, amb una metodologia de treball agile, ens dona la possibilitat de lliurar experiències de valor per als nostres clients. Aquesta nova forma de treball col·loca el client en el centre. És a dir, l’eix de l’activitat són els clients i el seu feedback és la clau dels nostres desenvolupaments i funcionalitats, participen amb nosaltres en àmbits que van des de la conceptualització fins al seu desenvolupament i implementació.

En aquesta ocasió l’informe ha inclòs una sèrie de neobancs i el BBVA se situa per sobre, què ha valorat Forrester per situar el BBVA per sobre?

Sí, aquesta és una novetat d’aquest any. Hi han participat diversos neobancs i, malgrat que Forrester reconeix que aquest tipus de bancs connecten bé amb un públic jove, efectivament s’ha situat el BBVA en una posició superior.

Forrester destaca el treball del BBVA pel que fa a la funcionalitat, quin marge de millora té, en aquest àmbit, el banc?

Sempre hi ha marge per seguir millorant. Seguirem treballant per millorar encara més la usabilitat, la recerques i la navegació perquè el journey dels clients a través de l’app sigui encara més convenient i àgil.

Igualment, Forrester destaca les funcionalitats d’assessorament que integra l’app del BBVA. Quines novetats tenen previst incorporar-hi?

Aquest any hem incorporat una gran novetat entre les nostres funcionalitats: Programa el teu compte, que permet automatitzar certs processos que fins ara es feien de manera manual. Els clients ho han valorat molt positivament, ja que des del seu llançament vam superar les 100.000 regles. Els nostres clients ja disposaven del BBVA Bconomy, que els permet tenir una previsió calendaritzada de totes les despeses.

Quins són els pròxims passos en l’estratègia de transformació del BBVA?

Estem completant els productes i serveis que es poden contractar i gestionar a través de l’app, el que anomenem end to end, en productes com ara assegurances de cotxe i llar. També aprofundirem en la personalització dels serveis, finalment, seguirem apostant per garantir la privacitat i la seguretat per als nostres clients.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

La plantilla de Lékué a la Llagosta es mobilitza contra el tancament de la planta: “Estem pagant una mala gestió”

La Llagosta
economia

L’Opa del BBVA al Sabadell s’alenteix

barcelona
unió europea

La CE veta l’ús d’un agent químic present en caixes de pizza

barcelona
regne unit

El Banc d’Anglaterra no es deixa arrossegar per la Fed i manté els tipus en el 5%

barcelona

Girona és una de les demarcacions de l’Estat amb més hotels a la venda

GIRONA
Tribuna

Un equip de 3 estrelles

Soci-Director de H&B Human and Business, conferenciant i formador
economia

Ajuntament, empreses i institucions acadèmiques impulsen l’Aliança per a la Innovació BIVA

SANT CUGAT DEL VALLÈS
Estats Units

La Fed retalla mig punt els tipus d’interès en la primera rebaixa des del 2020

Barcelona
Estats Units

Tupperware inicia el procediment de fallida

Barcelona