Economia

El sector turístic gironí s’uneix

Representants de tots els àmbits impulsen cinc debats per definir estratègies sobre el turisme a les comarques gironines i consensuar un pla estratègic del territori

La primera de les jornades se celebrarà a finals de gener a Girona

Diuen que una imatge val més que mil paraules i, de fet, d’això es tractava ahir quan representants de pràcticament tots els àmbits del turisme es deixaven fotografiar junts a l’exterior de la Sala de Graus de la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona. L’objectiu, presentar les jornades El turisme de les comarques gironines, a debat, que des de finals de gener i fins a finals de maig volen servir per arribar a consensuar un pla estratègic del territori. “Volem que surtin idees clares de què ens cal i cap on podem anar i volem obrir el debat a l’opinió pública.” Aquestes eren les paraules ahir del president de la Taula Gironina de Turisme, Jordi Martí, que va conduir la presentació d’aquests debats que volen ser els “hereus dels debats Costa Brava”. Al seu costat, hi havia el degà de la Facultat de Turisme, Joaquim Majó; la degana de la Facultat d’Econòmiques, Anna Garriga; el president de l’Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra; el president de la Federació d’Hostaleria de les comarques de Girona, Antoni Escudero; el president de l’Associació d’Apartaments Turístics (ATA), Lluís Parera, i l’expresident de l’ATA i de Federatur Lluís Torrent. Però també hi eren l’exdirector de l’aeroport de Girona Lluís Sala o representants del Col·legi d’Arquitectes de Girona, entre d’altres, de manera que es visualitzava la “transversalitat” de la iniciativa, que, a més, ha involucrat “tots els nivells de l’administració pública” en els diferents debats perquè es facin seus els compromisos que surtin dels debats. “El sector turístic gironí ha demostrat la seva solidesa, fins i tot en temps de crisi econòmica. Ara cal fer un pas més endavant, que inclogui compromisos amb la societat, amb el territori i el medi ambient. Amb aquesta voluntat neix la iniciativa d’aquest 2020. Obrim, doncs, el debat a la societat gironina”, afirmen els responsables de l’entitat.

El degà de la Facultat de Turisme, Joaquim Majó, també va destacar que aquests debats ajudaran a explicar “com som i per què som com som. Fer bandera de com som i mirar què volem ser”. Majó va avançar que al llarg d’aquests cinc mesos de debats es tractaran un centenar de temes vinculats al món turístic i que han de posar les bases del pla estratègic que s’elaborarà posteriorment i que marcarà les línies d’actuació de tot el sector en els pròxims anys. Les cinc jornades es repartiran en cinc localitats gironines vinculades al turisme.

També la degana de la Facultat d’Econòmiques, Anna Garriga, va ressaltar que ha incidit en la “importància” de fer “un seguiment” del sector turístic a la demarcació. “De la mateixa manera que a Catalunya ens interessa fer-ho amb la indústria perquè suposa un 20% del PIB, a Girona ens interessa fer-ho sobre el turisme perquè en algunes comarques representa més d’un 20% del PIB”, hi va afegir l’economista, que també va aplaudir la iniciativa que es presentava.

Pel que fa als principals reptes que actualment afronta aquest sector, segons va destacar ahir Martí, hi ha el treball per la qualitat i l’excel·lència i la recurrent necessitat de desestacionalitzar el turisme; dos àmbits en els quals ja es treballa des de fa temps.

LES DATES

30.01.20
Primer
debat, a l’Auditori de Girona, centrat en l’oferta turística i amb conferència inaugural de Joan Roca.
26.02.20
Segon
debat, a Roses, sobre turisme, medi ambient i paisatge. Conferència inaugural a càrrec d’Isona Passola.
19.03.20
Tercer
debat, a Olot, sobre turisme i arquitectura. Conferència inaugural a càrrec de RCR Arquitectes.
29.04.20
Quart
debat, a Platja d’Aro, sobre turisme i economia. Conferència inaugural a càrrec de l’economista Joan Cals.
28.05.20
Cinquè
debat, a Lloret de Mar, sobre reptes de futur i on es preveu emetre algunes conclusions.

L’herència actualitzada dels debats Costa Brava

U.C

Les jornades presentades ahir suposen el tercer gran bloc de debats sobre el turisme a la demarcació després del 1976, any en què es va celebrar el primer Debat Costa Brava, que va posar en relleu els reptes de futur del sector turístic al territori. L’any 2004 el Debat Costa Brava va reblar en moltes de les conclusions prèvies, però ara aquests debats s’estenen arreu del territori gironí. Per això, l’organització destacava ahir que les jornades tinguessin la col·laboració del Col·legi d’Arquitectes de Girona i que tindrà en compte l’esforç realitzat en els debats anteriors i les conclusions que es van treure en aquell moment.

Disset integrants

La Taula Gironina de Turisme es va crear fa dos anys, l’agost del 2017, arran dels atemptats a Barcelona amb l’objectiu d’unir-se arran del qüestionament del sector. A la primera reunió van assistir els representants de cinc associacions. Actualment ja la formen disset entitats, entre les quals, a més de les esmentades anteriorment, hi ha la Cambra de Comerç de Girona, la FOEG, l’Associació de Ports Esportius i Turístics, La Caixa, Banc de Sabadell, Turisme Actiu, Associació de Parcs Aquàtics, l’Aeroport de Girona-Costa Brava; Camps de Golf, Estacions Nàutiques, Pitch&Putt; l’Associació de Centres Turístics Subaquàtics de la Costa Brava i l’Associació Catalana d’Agències de Viatges (Acave).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

TURISME

Els càmpings de Lleida preveuen una bona temporada sense restriccions per sequera

LLEIDA
Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona
economia

Els operadors es troben per buscar experiències úniques a la Costa Brava

PERALADA
economia

Tots els productes del mar, a partir de demà al Seafood

Barcelona