Economia

El petit comerç avança en el pagament a distància

Durant el mes d’abril més de 106.000 clients de BBVA es van donar d’alta a Bizum, servei que ofereix múltiples alternatives. L’import mitjà de les operacions va pujar un 7,3% des del mes de març

A l’abril es va confirmar la tendència de l’última quinzena de març pel que fa a altes d’usuaris a Bizum. Més de 106.000 clients de BBVA es van donar d’alta en aquest servei, que ofereix múltiples alternatives, i l’import mitjà de les operacions va pujar un 7,3% des del mes de març. Bizum facilita la transacció entre dos particulars, només sabent el telèfon del destinatari.

Des de finals de 2019, a més, els comerços també poden utilitzar aquest mètode de pagament per a comandes a distància, integrat en la solució Paygold de BBVA. Això ha tingut especial èxit en les últimes setmanes, en què pràcticament s’ha quadruplicat el nombre de transaccions en comerços clients de BBVA, ja que s’han disparat els enviaments a domicili dels petits comerços per evitar els desplaçaments de la població, sobretot dels col·lectius de risc. En el cas de Bizum per a comerços, en el dia d’avui el 40% dels establiments que l’utilitzen són clients de BBVA.

Aquest tipus de solucions permet que els establiments petits, que no disposen de pàgina web, puguin vendre a distància. A més, el missatger tampoc necessitaria disposar d’un terminal punt de venda (TPV) mòbil per dur a terme el cobrament, sinó que funciona a través d’un missatge SMS o correu amb un enllaç al comprador, perquè aquest finalitzi el procés de compra amb el seu telèfon mòbil o ordinador, utilitzant la seva targeta o Bizum.

Formació als comerços en venda a distància

BBVA ha posat en marxa un programa formatiu professional i gratuït, de deu sessions webinar, amb l’objectiu de facilitar la recuperació del petit comerç. Mitjançant aquest cicle formatiu, que està disponible al web de BBVA, els comerciants han après les claus per vendre en xarxes socials, WhatsApp o correu electrònic, entre altres canals.

A més de plantejar alternatives per fer el pagament a través de canals no presencials, en aquest curs també s’han donat claus de logística, cosa que permetrà als diferents comerços enfrontar-se a les etapes de la desescalada amb eines diferenciadores, que impulsin les vendes a distància.

Menys ús de diners en efectiu

La penetració de l’ús d’efectiu a Espanya era alta abans de la crisi sanitària en relació amb països de nord d’Europa, on el pagament amb targeta és majoritari. Les autoritats sanitàries espanyoles van aconsellar limitar l’ús d’efectiu, per la possibilitat de contagi. Els clients de BBVA han seguit aquestes recomanacions i el mes passat es va produir una caiguda de la retirada d’efectiu en els caixers. No obstant això, la situació ha propiciat que tant comerços com clients s’hagin adaptat i estiguin utilitzant formes de pagament amb targeta o mòbil en els establiments, fins i tot per a imports baixos. Des del començament de la crisi, BBVA ha pres mesures per ajudar els clients en relació amb l’ús d’efectiu. Entre altres mesures, s’ha elevat el límit de pagament contactless per poder pagar sense PIN i amb pagament mòbil fins a 50 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia