La 55a Fira de Mostres vol captar un públic més jove
Els organitzadors de l'esdeveniment detecten més activitat i dinamisme després de sis anys de crisi
Tallers, nous escenaris i exposicions diverses formen part de les novetats d'aquesta edició
La 55a edició de la Fira de Mostres de Girona, que s'inaugurarà el dia 28 d'octubre, aposta per captar un públic més jove i heterogeni. Així ho van afirmar ahir el president del comitè executiu i la directora de la fira, Domènec Espadalé i Coralí Cunyat, respectivament, durant la presentació de la nova edició, en què també s'ha detectat “més dinamisme” dels expositors, que en total han contractat un 14% més de superfície firal. “Ens estem recuperant a nivells del 2009-2010”, va afirmar la directora. Concretament, són 385 expositors, que han contractat 11.922 metres quadrats. Es tracta d'expositors dels sectors d'emprenedoria, tecnologia, serveis i turisme (en un 35%); alimentació (16%); decoració i construcció (30%), i indústria, motor i exteriors (19%). Un 38% dels expositors són d'empreses de la ciutat de Girona; un 35%, de les comarques gironines; un 15%, de les de Barcelona, i un 12%, de la resta del territori català, Madrid i França. El pressupost total de la fira s'eleva a 531.450 euros. La previsió és que aquest any se superin els 90.000 visitants de l'edició anterior.
La Fira de Mostres, que s'allargarà fins a l'1 de novembre, fa en aquesta edició un pas per acostar-se a un públic més heterogeni i jove. Per això, es proposa un “contingut més interactiu” per apropar els expositors als visitants, segons Cunyat. Es tracta de tallers, exposicions, serveis de formació i nous escenaris, i també es fa una aposta per les xarxes socials i les noves tecnologies després de la posada en marxa de l'app de la Fira de Girona. A més, la fira servirà com a escenari per dur a terme una prova pilot amb Zonetacts, l'aplicació per xatejar de manera geolocalitzada.
Més gastronomia
Una altra de les novetats que inclou l'edició d'aquest any és l'escenari gastronòmic, gestionat conjuntament per la Diputació de Girona i la Cambra de Comerç, on es faran degustacions i diverses activitats relacionades amb el segell Girona Excel·lent. De fet, el dia 31 tindrà lloc l'entrega dels certificats d'aquesta marca. En aquest mateix escenari, el dissabte 29 s'emetrà en directe el programa El suplement on road, de Catalunya Ràdio, amb la presència del gastrònom Pep Nogué, que farà tastos i demostracions d'aquests productes. L'oferta gastronòmica s'amplia amb dos espais més: el restaurant de la fira i l'espai gastronòmic, en una carpa on s'oferirà servei durant tot el dia.
Altres escenaris seran la sisena edició del Saló de l'Emprenedoria, en què per primera vegada, en el marc de l'acte Captiva'ns, es durà a terme la presentació oral dels treballs que aspiraran a guanyar el premi al millor treball de final de grau emprenedor de la càtedra FPdGI de joves emprenedors de la UdG.
Un altre escenari destacat serà el de l'empresa Bauhaus, que tindrà una carpa exclusiva on ha programat seixanta tallers i diverses activitats per a totes les edats: sobre horts urbans, sobre reciclatge, etc. Un any més, l'esdeveniment oferirà l'exposició Ginteriors, del Col·legi de Dissenyadors d'Interiors i Decoradors de Catalunya, que té com a objectiu acostar aquesta professió al públic.