Economia

Pongomilogo vol triplicar vendes en cada exercici

L'empresa de màrqueting promocional ha obert un lloc web a França i en projecta a Itàlia i el Regne Unit per a l'any vinent

Estima acabar l'any amb 1,5 milions en facturació

L'empresa de màrqueting promocional Pongomilogo, creada l'any 2014 per l'empresari català Enric Marimón i que funciona des del 2015, preveu acabar l'any superant el milió i mig d'euros de facturació i multiplicar la xifra per quatre a partir del segon exercici i per tres en els consecutius, segons els plans de futur presentats ahir per la companyia. L'empresa, que té la seu central a Barcelona, la seu fiscal a Madrid, l'equip de compres a la Xina i l'equip de tecnologia a Alemanya, va obtenir una facturació de 350.000 euros durant el 2015 i preveu arribar als sis milions el 2017. La plantilla pròpia no arriba a la quinzena de treballadors.

Pongomilogo és una joint venture participada al 50% per Mapripsa, líder del sector promocional per a grans empreses de l'Estat espanyol, i KSI International, líder en regals promocionals a Alemanya. Dedicada a la venda de regals promocionals a través d'internet, disposa d'un catàleg de més de 50.000 productes diferents –els més venuts són els llapis de memòria– i el termini d'entrega mitjà al client oscil·la entre una setmana i deu dies.

L'empresa, que opera a través d'internet (al lloc web pongomilogo.es), té una cartera de 3.000 clients a l'Estat espanyol i enguany, al juny, va obrir la versió per al mercat francès (avecvotrelogo.fr). La companyia, que vol cobrir el sud d'Europa, preveu arribar també a Itàlia en el primer semestre del 2017 i al Regne Unit durant el segon semestre.

Segons explicava ahir Marimón, l'objectiu és arribar a les petites empreses; “no oblidem que el teixit empresarial espanyol és de pimes”, deia, tot i que tenen multinacionals i grans empreses entre els seus clients, entre els quals hi ha Iberia, Henkel, Hewlett Packard, LetsBonus o Heineken.

LA XIFRA

3.000
clients
té actualment Pongomilogo, que vol obrir-se negoci entre les pimes però no descarta els grans grups.

Quan el preu importa poc

Pongomilogo basa la seva estratègia en la venda per internet i no disposa de botiga física. “El client pot veure a la web com quedarà el seu producte”, explica Enric Marimón. De fet, la companyia treballa per estar ben situada en els principals cercadors (“Google és el millor comercial que podem tenir”) i és una de les primeres empreses que es poden trobar en fer una cerca sobre “regals d'empresa”. Malgrat que la crida que fa la companyia és per a “regals d'empresa publicitaris barats”, amb productes que costen pocs cèntims, Marimón reconeix: “No busquem ser els més grans, busquem ser els millors i a partir d'això fer-nos grans”, malgrat que els socis de la companyia siguin grans empreses en el negoci. “Volem que el material pugui arribar a tothom, i això inclou les pimes”, assegura el directiu, que reconeix que a l'Estat espanyol hi ha mercat per recórrer. “Altres països ens porten més avantatge en imatge corporativa”, assegura.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El port de la marina acollirà durant nou dies la Fira del Vaixell d’Ocasió

EMPURIABRAVA
ECONOMIA

Les exportacions gironines creixen un 10% durant el gener

GIRONA

Salsa Jeans i la Casa de las carcasas obren al Gran Jonquera

la jonquera

MUNICH i Rituals se sumen a l’oferta comercial de l’Espai Gironès

salt
economia

Comença el saló Alimentaria&Hostelco més ambiciós i amb més presència internacional

L’hospitalet de llobregat
PALAFRUGELL

Oohx!gen, l’associació de comerciants de Palafrugell, renova junta

PALAFRUGELL

El B-Travel compleix les expectatives i supera els 26.000 assistents

barcelona
Tribuna

Només el set per cent?

Professor d’innovació a EADA Business School

La Xina: el soci, i competidor, inevitable

barcelona