Economia

Economia

Skeyndor preveu créixer un 35% fins al 2020

La marca de Terrassa celebra els 50 anys amb un pla d'expansió internacional que l'ha de dur als EUA no més tard del 2018

Tanca l'exercici amb 21,6 milions en vendes

L'empresa de dermocosmètica Skeyndor preveu augmentar la seva facturació bruta en un 35% d'ara fins al 2020, i des dels 21,6 milions d'euros amb què tancarà l'exercici del 2016. La marca catalana va facturar l'any passat per valor de 19,3 milions, per la qual cosa la millora en el darrer any ha estat del 12%. Per al 2017, la seva xifra de negoci podria arribar als 23 milions d'euros, segons va explicar ahir en roda de premsa Jordi Morcillo, conseller delegat de la companyia, de capital cent per cent català i propietat de les famílies Puente i Morcillo.

Skeyndor és present actualment en 52 països, però el seu pla d'expansió inclou el creixement en més mercats. En aquest sentit, la companyia preveu arribar als Estats Units “no més tard del 2018”, segons Morcillo, que va reconèixer que el desembarcament en un mercat tan important s'està demorant. El repte del grup, a banda d'arribar als Estats Units, és ser present en 75 països i entrar també en el mercat japonès “amb un soci d'acord amb la categoria que té la marca a hores d'ara”. Anteriorment, havien mantingut una aliança amb la firma japonesa Kanebo abans que fos adquirida.

Actualment, el negoci internacional representa el 40% de les vendes, de les quals l'Àsia suposa el 40%, ja que la companyia és present, entre altres països, a la Xina, Taiwan i Singapur. La resta es reparteix entre Europa, el Canadà i el Pròxim Orient. L'any vinent, Skeyndor arribarà a Irlanda, Escandinàvia, Bèlgica i Luxemburg.

Amb unes 300 referències en dermocosmètica de tractament, la companyia fa servir les últimes tecnologies i els tractaments més avançats, que inclouen la cosmètica molecular i l'ús de cèl·lules mare. Fundada el 1966 a Terrassa, té la seu en aquesta ciutat, i una planta de producció i logística de 6.700 m².

LA XIFRA

75
països
vol incloure en la seva xarxa de clients la firma de dermocosmètica Skeyndor, que actualment és present en 52.

El número 2 vol ser líder el 2017

Ocupen la segona posició en un pòdium que comparteixen amb Natura Bissé i Germaine de Capuccini, però la voluntat és arribar a ser líders en termes de quota de mercat en el mercat estatal de bellesa professional, segons explica Morcillo, que detalla que ara la seva quota de mercat és del 14%. “A més, ja som la primera marca a la Comunitat de Madrid i som una de les cinc empreses que han crescut més ràpidament en el mercat europeu”, explica.

Amb unes 300 referències, Skeyndor és líder en tractaments antiedat i és present en més de 15.000 instituts de bellesa, spas i hotels. “El nostre és un producte que l'ha de prescriure un professional”, explica el conseller delegat. Les famílies d'articles es divideixen en productes per a la cura facial, per a la cura corporal, solar, maquillatge i, a més, tenen una línia masculina. “El que descartem és treure un producte per dirigir-nos al públic final, perquè aquest no és el nostre model de negoci”, diu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Les exportacions gironines creixen un 11% i les vendes arriben als 706 milions

girona
Orient Mitjà

S&P rebaixa la nota del deute d’Israel per l’escalada de la tensió a la regió

barcelona
economia

L’Íbex baixa un 0,8% per les tensions a l’Orient Mitjà

barcelona
EMPRESA

Carme Torras, premi Manel Xifra a la transmissió de coneixement tècnic i tecnològic

GIRONA
economia

El Port de Mataró acollirà el primer Saló Internacional Nàutic amb una trentena d’expositors

mataró

Reempresa evita el tancament de 440 empreses gironines durant l’última dècada

girona
economia

Henkell Freixenet creix un 4,1% l’últim any assolint 1.230 milions d’euros de facturació

sant sadurní d’anoia
medi ambient

Part de les vinyes del Penedès, en perill de mort, per la sequera

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
Economia

L’acord perquè Chery fabriqui vehicles a l’antiga Nissan es signarà divendres

barcelona