Economia
Skeyndor preveu créixer un 35% fins al 2020
La marca de Terrassa celebra els 50 anys amb un pla d'expansió internacional que l'ha de dur als EUA no més tard del 2018
Tanca l'exercici amb 21,6 milions en vendes
L'empresa de dermocosmètica Skeyndor preveu augmentar la seva facturació bruta en un 35% d'ara fins al 2020, i des dels 21,6 milions d'euros amb què tancarà l'exercici del 2016. La marca catalana va facturar l'any passat per valor de 19,3 milions, per la qual cosa la millora en el darrer any ha estat del 12%. Per al 2017, la seva xifra de negoci podria arribar als 23 milions d'euros, segons va explicar ahir en roda de premsa Jordi Morcillo, conseller delegat de la companyia, de capital cent per cent català i propietat de les famílies Puente i Morcillo.
Skeyndor és present actualment en 52 països, però el seu pla d'expansió inclou el creixement en més mercats. En aquest sentit, la companyia preveu arribar als Estats Units “no més tard del 2018”, segons Morcillo, que va reconèixer que el desembarcament en un mercat tan important s'està demorant. El repte del grup, a banda d'arribar als Estats Units, és ser present en 75 països i entrar també en el mercat japonès “amb un soci d'acord amb la categoria que té la marca a hores d'ara”. Anteriorment, havien mantingut una aliança amb la firma japonesa Kanebo abans que fos adquirida.
Actualment, el negoci internacional representa el 40% de les vendes, de les quals l'Àsia suposa el 40%, ja que la companyia és present, entre altres països, a la Xina, Taiwan i Singapur. La resta es reparteix entre Europa, el Canadà i el Pròxim Orient. L'any vinent, Skeyndor arribarà a Irlanda, Escandinàvia, Bèlgica i Luxemburg.
Amb unes 300 referències en dermocosmètica de tractament, la companyia fa servir les últimes tecnologies i els tractaments més avançats, que inclouen la cosmètica molecular i l'ús de cèl·lules mare. Fundada el 1966 a Terrassa, té la seu en aquesta ciutat, i una planta de producció i logística de 6.700 m².
LA XIFRA
El número 2 vol ser líder el 2017
Ocupen la segona posició en un pòdium que comparteixen amb Natura Bissé i Germaine de Capuccini, però la voluntat és arribar a ser líders en termes de quota de mercat en el mercat estatal de bellesa professional, segons explica Morcillo, que detalla que ara la seva quota de mercat és del 14%. “A més, ja som la primera marca a la Comunitat de Madrid i som una de les cinc empreses que han crescut més ràpidament en el mercat europeu”, explica.
Amb unes 300 referències, Skeyndor és líder en tractaments antiedat i és present en més de 15.000 instituts de bellesa, spas i hotels. “El nostre és un producte que l'ha de prescriure un professional”, explica el conseller delegat. Les famílies d'articles es divideixen en productes per a la cura facial, per a la cura corporal, solar, maquillatge i, a més, tenen una línia masculina. “El que descartem és treure un producte per dirigir-nos al públic final, perquè aquest no és el nostre model de negoci”, diu.