Economia

Empreses

MartiDerm explora el món

L'empresa de cosmètica preveu duplicar la facturació en cinc anys i que les exportacions arribin al 30% del negoci

Acaba d'inaugurar una altra nau de més de 7.000 m² a Cervelló, on té la producció i la recerca

Atresoren en una petita agenda de cuir marró les fórmules magistrals que el farmacèutic Josep Martí Tor va recapitular i facilitar als dermatòlegs de Barcelona amb els quals tenia més confiança. La història de MartiDerm, empresa de dermocosmètica catalana amb seu a Cervelló, comença l'any 1952 amb una farmàcia a Aragó amb Nàpols i un farmacèutic a qui li apassionava més la investigació que la dispensació de medicines. L'empresa, però, la van crear els fills del farmacèutic l'any 1997 i en la seva cartera només figuraven llavors tres productes: les cèlebres ampolles antiedat, que encara ara són un èxit de vendes, una crema de dia i una crema de nit.

Actualment, el catàleg de la companyia està integrat per una seixantena de productes dividits en famílies diverses: antiedat (“nosaltres ens estimem més dir-li proaging”, explica Montse Martí, directora de desenvolupament corporatiu), despigmentant, línia capil·lar d'anticaiguda, antiacné, tractament de neteja i skinrepair, aquesta última més adreçada al metge o prescriptor.

L'empresa ha posat en marxa un pla de creixement que vol duplicar la facturació en 5 anys i arribar als 30 milions d'euros l'any 2020. Montse Martí explica que “l'objectiu per al 2020 és tenir la marca instal·lada a nivell internacional”. L'empresa exporta actualment el 8% i d'aquí a cinc anys espera que el percentatge arribi al 28% o al 30% de la facturació. “Els mercats que hem obert més recentment són Colòmbia, Guatemala i la República Dominicana, i al 2020 volem ser presents a un mínim de 40 països”, assegura Martí. Actualment, l'empresa és arreu de l'Estat espanyol (les vendes a Catalunya representen el 20%) i té presència també a França, Portugal, la Xina, Mèxic, Corea del Nord i Turquia. “La internacionalització la vam començar de manera molt tímida fa sis o set anys i vam començar amb França, un mercat molt consolidat i bressol del cosmètic, del qual vam aprendre molt”, explica Martí, que també és presidenta del Beauty Cluster Barcelona des del febrer d'enguany.

L'empresa va tancar l'exercici del 2015 amb 13 milions d'euros de facturació i tancarà el 2016 amb unes vendes de 17 milions. Per al 2020, l'objectiu se situa en els 39 milions d'euros, segons Martí.

Segons Montse Martí, MartiDerm ha experimentat una taxa de creixement anual compost (CAGR) del 27% en els últims 10 anys: “Durant els anys de crisi vam registrar augments del 25-35%. Som una empresa petita però valenta: la nostra aposta va ser invertir en innovar creant noves categories de producte, en mostra de producte i en formació en el canal farmàcia”. “En comptes d'acovardir-nos durant la crisi, vam seguir invertint i vam guanyar quota de mercat fins arribar al número 6 del rànquing”, explica Martí.

Tot i que basen el seu negoci en el creixement orgànic, l'empresa no descarta l'adquisició de petites companyies a nivell local que els permeti créixer en mercats en els quals no són presents, però el que sí que descarten és ser absorbits o comprats per empreses majors. “Ara ja estem jugant en una altra divisió”, explica Martí, qui competeix amb grans multinacionals sense oblidar que els seus orígens van ser la farmàcia, l'esperit investigador i la formulació.

Nous objectius, nova seu.
L'empresa ha estrenat recentment noves instal·lacions al mateix polígon industrial de Cervelló, on ja estaven instal·lats des de primers dels 2000. Es tracta dels 7.100 m² on hi ha les oficines centrals, el laboratori de recerca i investigació, la planta de producció i el magatzem i logística.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

TURISME

Els càmpings de Lleida preveuen una bona temporada sense restriccions per sequera

LLEIDA
Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona
economia

Els operadors es troben per buscar experiències úniques a la Costa Brava

PERALADA
economia

Tots els productes del mar, a partir de demà al Seafood

Barcelona