Economia

economia

El Gremi de Jardineria agafa forces a la Vall d'en Bas

El col·lectiu empresarial català, que ahir va celebrar la seva assemblea anual, considera que ha superat l'etapa més dura de la crisi i ara es proposa esdevenir un lobby a tenir en compte

El Gremi de Jardineria de Catalunya (format per unes 300 empreses de jardineria però també per equips d'arquitectes i enginyers especialitzats, companyies de neteges forestals i centres especials de treball) va celebrar ahir a la Vall d'en Bas la seva assemblea general, de la qual va sortir un nou president (el fins ara vicepresident, Jordi Bosch, que pren el relleu a Eudald Morera, que ha ocupat el càrrec durant sis anys) i, sobretot, un nou estat d'ànim. Si durant els darrers temps la crisi econòmica havia obligat aquests empresaris a actuar “a la defensiva”, a partir d'ara cal “fer passos endavant”, va dir Bosch en el seu primer discurs com a president del gremi, davant dels 42 associats que van assistir a la reunió, celebrada a l'auditori de Can Trona. El principal objectiu estratègic del nou mandat, va anunciar, és constituir-se com a grup d'influència (lobby) en un àmbit nacional perquè es tingui en compte el seu punt de vista. Dit d'una altra manera, aconseguir que les administracions tinguin el gremi com a referent en temes de jardineria. Això és una clara al·lusió a l'intrusisme que, segons ells, els afecta des de fa molt de temps. Altres fites que s'han proposat és instaurar una certificació professional o marca de gremi, l'homologació dels productes oferts o enfortir una oferta de formació continuada, entre altres aspectes.

El president sortint, Eudald Morera, va qualificar de “complicats” i “difícils” els anys del seu mandat, durant els quals moltes empreses han hagut de tancar o reduir la plantilla. No obstant això, Morera va remarcar que l'associació s'ha mantingut cohesionada i que l'entitat havia aconseguit superar l'època dolenta sense tenir dèficit.

LA XIFRA

300
associats
aproximadament té el Gremi de Jardineria de Catalunya.

‘Vigila qui contractes'

La lluita contra l'intrusisme professional, del qual es queixa el gremi, es plasma en una campanya per conscienciar la gent que encarrega treballs de jardineria perquè no recorri a persones “no habilitades”, en referència a “pirates que es fan passar per jardiners” i que sovint cobren “en negre”. La campanya, titulada Vigila qui contractes, alerta dels problemes que es poden tenir en cas d'accident si es contracten pirates, dels perjudicis per al mateix jardí d'un treball mal fet o de la impossibilitat de reclamar per una feina mal executada si es paga en negre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Estats Units

La Fed retalla mig punt els tipus d’interès en la primera rebaixa des del 2020

Barcelona
Estats Units

Tupperware inicia el procediment de fallida

Barcelona
economia

Mataró guanya una primera demanda al Corte Inglés que li reclama 24 milions

Mataró
unió europea

Anul·len una multa a Google per pràctiques abusives en publicitat

barcelona

El Consorci de les Gavarres augmenta un 14,36 % el pressupost 2025

monells

El Girocamping PRO presentarà noves eines per potenciar la sostenibilitat

SANT PERE PESCADOR
Economia

El BBVA no apujarà l’oferta de l’opa al Sabadell perquè ja és “molt atractiva” pels accionistes

barcelona
economia

Nous ajuts per impulsar el comerç de Mataró

mataró

L’ampliació de l’Outlet Gran Jonquera s’obrirà el mes d’octubre

LA JONQUERA