La Borsa
Més valors
Economia

opinió

La icona de la ciutat

La catedral és la joia del patrimoni de la ciutat. Enlairada i icònica, presideix de manera majestuosa el Barri Vell i el nucli històric de la ciutat. No podem dissociar la imatge de Girona de la presència imponent de la catedral. És un valor simbòlic únic, que fa que tots els gironins ens la sentim nostra, independentment de les nostres creences o la nostra manera de pensar. Perquè no hem d'oblidar que la catedral és un temple religiós. Però la catedral és molt més que això. És patrimoni, és història, és reclam turístic, és refugi espiritual, és seu d'alguns dels principals tresors de Girona, és part del nostre imaginari, és paisatge, és llegendes i és arquitectura: la nau gòtica més ampla del món. Per tot això, i per sobre de tot, la catedral és un motiu d'orgull de tots els gironins i gironines. La celebració del 600è aniversari de la nau ens està descobrint un altre punt de vista de la catedral, amb coses que no havíem vist mai fins ara: un pilar casteller, visites nocturnes teatralitzades i més endavant sessions de mapatge i representacions teatrals. Vull felicitar la gosadia del Bisbat per obrir-la més que mai a tots els gironins i gironines, i organitzar-hi actes que atreguin la nostra atenció per redescobrir el temple. La conseqüència directa en serà un millor coneixement i un interès renovat en la seva història. Com a alcaldessa, em fa feliç veure com la catedral s'integra cada vegada més en el dia a dia de la ciutat, en la seva agenda d'actes i en la seva projecció externa. És important que el Bisbat i l'Ajuntament anem de la mà en aquest sentit, perquè estem parlant de la principal icona de la ciutat, juntament amb les cases de l'Onyar. A més, és també el recurs turístic més conegut i visitat de Girona. L'any passat hi van entrar 230.000 persones, i moltes de les consultes que els visitants fan a l'Oficina de Turisme són precisament sobre la catedral.

És, doncs, un element indispensable en tots els circuits turístics de la ciutat, i Girona ho ha de tenir en compte en el disseny de les seves apostes de futur. D'una banda, en la gestió com a icona i monument local, amb uns usos molt concrets. I d'una altra banda, dins la gestió del turisme com a font de riquesa econòmica i en el disseny d'una oferta atractiva per als nostres visitants. En aquest sentit, la cultura i el patrimoni històric i arquitectònic construeixen un únic relat, que es potenciarà encara més en el futur a través dels seus museus i també de la reforma de la Casa Pastors. Tot el patrimoni –amb la catedral al capdavant– que conviu al Barri Vell s'ha d'integrar en un únic producte cultural que no és cap altre que Girona, en global. Però també ha de sumar un únic imaginari col·lectiu: l'orgull que sentim els gironins de ser de la nostra ciutat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Estats Units

L’FMI preveu el creixement més baix des de la crisi financera

anàlisi

Afligits, però hem de fer país

La Intersindical i la IAC volen més adhesions la vaga

Barcelona

Catalunya capta un 14% de l’ocupació del sector solar fotovoltaic

barcelona

Ryanair i els sindicats inicien les negociacions de l’ERO que pot afectar la base de Girona

girona
ECONOMIA

Prodeca insta el sector a crear un ‘lobby’ arran dels aranzels de Trump

“Ja no és només un tema econòmic, sinó de repressió”

barcelona

CaixaBank no descarta fusions a l’Estat però no les veu a Europa

Madrid

El sigil·lós avenç de la nova Ruta de la Seda

barcelona