La Borsa
Més valors
Economia

comerç

mercats municipals

Els mercats de Barcelona augmenten en 1,5 milions el nombre de compradors

L'any passat van registrar 66,8 milions de visites i es va confirmar la tendència a l'alça

Invertiran 33 milions a reformar mercats i a construir-ne de nous

Comprar al mercat és una tendència a l'alça. Això és el que demostren les dades de l'Ajuntament de Barcelona, que registren 66,8 milions de visites l'any passat, cosa que suposa un milió i mig més que l'any 2015 i 5,2 milions més que el 2010. També han detectat un lleuger augment de la despesa mitjana de la compra, que és de 16 euros, 1,3 euros més que el 2011 però per sota dels 17,8 del 2009. La despesa mitjana encara no s'ha recuperat respecte del que gastaven els barcelonins als mercats abans de la crisi.

Enguany l'Ajuntament invertirà 33 milions d'euros a reformar mercats i a construir-ne de nous, una quantitat que suposa un increment d'11 milions respecte al 2016. Destaquen l'inici de les obres dels mercats de Sant Andreu, Bon Pastor i Vall d'Hebron, i l'acabament de les obres del mercat de Sant Antoni. També faran actuacions a la Boqueria i a l'Abaceria, i continuaran el projecte de construcció d'una seu nova per a l'Institut Municipal de Mercats de Barcelona. Del pressupost de l'any passat, el gros més important se'l van endur les obres del mercat de Sant Antoni, en què van destinar 13,6 milions d'euros.

Segons el consistori, l'any passat van continuar la transformació progressiva de l'oferta dels mercats. Per tant, van obrir més expedients d'amortització amb l'objectiu de recuperar llicències de parades en actiu i iniciar processos d'actualització dels equipaments. Això ha permès l'ordenació comercial dels mercats de la Boqueria, Galvany i Sagrada Família. L'any passat van amortitzar 320 parades, deu cops més que el 2015.

El procés de transformació també ha implicat incorporar sis equipaments al projecte Mercats Verds, després que el 2015 se'n va fer la prova pilot amb el mercat de la Llibertat, on també s'assaja la recollida de residus plàstics. La introducció d'accions mediambientals ha fet que s'ampliï el nombre de mercats lliures de bosses de plàstic.

Plats de casa

Més de 500 persones va poder degustar dijous, al mercat del Ninot, un miler de bunyols de calçot, acompanyats de la seva salsa tradicional. El Primer Tast Popular, organitzat per promocionar el producte de proximitat i de temporada, va ser un èxit. Els organitzadors van ser els Majoristes de Fruites i Hortalisses de Mercabarna, Agem, i el Gremi Provincial de Fruiters de Barcelona. És una campanya, “De Proximitat i de Temporada. Saborós i Saludable”, que s'allargarà tot el mes de març als mercats de Barcelona: més coneixement sobre els productes de casa, ara especialment la carxofa del Prat, els calçots de Valls i el Barcelonès, les faves i els pèsols del Maresme i l'escarola del Baix Llobregat. Avui dia es pot trobar de tot, tot l'any, però el president d'Agem, Jaume Flores, diu: “És positiu que el consumidor sàpiga també aprofitar el producte de temporada, madurat en el seu moment i conèixer millor els productes de proximitat que destaquen per la seva qualitat i riquesa gastronòmica.” I també és una manera de preservar patrimoni: la cuina tradicional.

Els tast ha estat l'acte central de la campanya. Es tractava d'assaborir els bunyols i també d'aprendre. Els assistents van saber com fer un entrepà de xató, i els ho va ensenyar el cuiner Pep Nogué, autor de les propostes culinàries dels 20.000 receptaris que es repartiran als compradors de les places fins al 31 de març. Carpaccio de carxofes del Prat amb vinagreta de pinyons, amanida de faves i pèsols del Maresme... Per llepar-se'n els dits.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El preu del porc cau un 28% pel fre de les importacions xineses

El sindicat Unió de Pagesos (UP) adverteix que el preu de la carn de porc ha patit una davallada del 28% des d’agost fins ara, quan en els 1,028 euros el quilo viu, segons les cotitzacions de Mercolleida....

LLEIDA
 
Economia

Cellnex inaugura una nova seu a París i reforça el mercat francès

 

La ‘start-up’ Epinium guanya els premis Creatic 2017

mataró
 
Economia

Alimentaria preveu un impacte de 200 milions i 150.000 visitants

 
Empresa

Alimentar el negoci amb la tecnologia

mataró
 
ECONOMIA

Alcaraz anima els directius a incrementar la seva notorietat

 
Economia

Catalunya concentra el major nombre d’autònoms estrangers, el 20% de l’Estat

 
diputacions

La Diputació crearà un centre de formació integral a Reus

Tarragona
 
economia

La inversió britànica cau poc a Catalunya

Barcelona