Economia

municipal

servei d'ocupació

Girona portarà als barris el Servei Municipal d'Ocupació per atreure nous usuaris

Els centres cívics tindran un dia a la setmana un tècnic per acostar l'SMO als veïns

Alguns col·lectius no fan ús del servei perquè els queda lluny

El govern de Girona s'ha proposat acostar el Servei Municipal d'Ocupació (SMO) als barris. Amb aquest objectiu es destinarà, un cop per setmana, un tècnic municipal a cada un dels set centres cívics de la ciutat per atendre ciutadans que requereixen del suport del servei per trobar feina. La mesura és una extensió del programa que ja es desenvolupa als barris de Santa Eugènia i Can Gibert –dos dels barris amb un percentatge d'atur més alt a la ciutat– pels bons resultats que està donant. En aquest cas el programa és finançat pel Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC) mentre que la descentralització cap a d'altres barris es farà gràcies al programa Girona Actua, de finançament municipal.

L'SMO als barris té per objectiu donar suport a persones amb perfils formatius baixos i baix nivell competencial. En alguns casos amb dificultats fins i tot per llegir o escriure. L'objectiu és oferir a aquestes persones, des del mateix barri, formació per millorar les seves competències bàsiques. La previsió de l'Ajuntament és que al llarg d'aquest any participin unes 700 persones en el programa Girona Actua i en el dispositiu d'inserció sociolaboral. S'espera que 105 d'aquestes persones participin en les càpsules formatives del mateix barri.

Facilitar l'accés a l'SMO

El projecte s'endega perquè l'SMO ha detectat que moltes persones amb aquest perfil, sovint derivades pels serveis socials, acaben no anant fins a la seu actual de l'SMO, a Sant Narcís, per rebre el suport que se'ls proposa per poder trobar feina. El regidor responsable de l'SMO, Joaquim Rodríguez, va explicar ahir que la distància entre el barri del potencial usuari a la seu de l'SMO està condicionant que alguns hi acudeixin o no. Segons el regidor, un 60% dels atesos són de Sant Narcís, Santa Eugènia o Can Gibert –els barris més propers–. A molta distància queden l'Eixample, amb un 11%; el Mercadal, Barri Vell i sector del Carme, amb un 10%, i Montilivi, Palau i sector Avellaneda, amb un 5%. El 3,8% són de Fontajau, Sant Ponç, Taialà o Germans Sàbat, i un altre 3,8%, del Pont Major o Campdorà.

La directora de l'SMO, Eva Fortià, va explicar que la proximitat permetrà també detectar necessitats ocupacionals específiques de cada sector, per poder aplicar així plans fets a mida de cada barri.

Rodríguez va fer notar la importància que ha tingut establir l'SMO com a servei propi de l'Ajuntament per poder engegar aquest projecte. Per la seva banda, la tinenta d'alcalde d'Igualtat, Drets Socials, Treball, Joventut i Seguretat, Sílvia Paneque, va dir que l'SMO als barris suposarà una millora de l'ocupabilitat de persones en situació d'atur crònic i amb més dificultats d'inserció laboral.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El turisme esportiu s’incrementa un 27,4% el 2023

lloret de mar
economia

La inflació repunta per l’encariment de la llum i els paquets turístics

barcelona
Vietnam

Condemnen a mort una empresària per un frau bancari multimilionari

Barcelona

Projecte pioner per millorar les propietats de la carn de la vaca Bruna dels Pirineus

OLVAN
Zona Euro

El BCE manté els tipus d’interès en el 4,5% i insinua una retallada al juny

Barcelona

Noves tècniques al sector de la garrofa per fer front a l’augment de la demanda

ALTAFULLA

Alcampo inverteix 9 milions d’euros en l’hipermercat de l’Espai Gironès

SALT
economia

Neix una plataforma al Bages pel desdoblament de la C-55

MANRESA
economia

Chery fabricarà vehicles elèctrics a l’antiga planta de Nissan a la Zona Franca

barcelona