Economia

Empreses

Envàs al contenidor marró

L'empresa de cafè Novell de Vilafranca del Penedès treu al mercat la primera càpsula de cafè compostable i feta de derivats del blat de moro

La companyia preveu que la venda al detall creixi fins a un 15% del total

Cinquanta anys en el món del cafè donen per a molt, fins i tot per ser els primers a treure al mercat una càpsula de cafè compatible amb les cafeteres domèstiques i totalment compostable. I totalment vol dir que la seva petja desapareix al cap de 12 setmanes de reciclar-la al contenidor marró, el de brossa orgànica. Cafès Novell es converteix així en la primera empresa que treu al mercat un envàs monodosi de cafè que acabarà esdevenint adob en menys de tres mesos. “Es tracta d'una solució innovadora que permetrà eliminar l'impacte mediambiental que provoquen les càpsules fabricades amb plàstic i alumini”, segons va explicar ahir Josep Novell, segona generació de l'empresa familiar i co-director general de la companyia. “Suposarà una revolució al mercat”, assegurava. L'empresa preveu arribar a vendre unes 500.000 càpsules compostables mensuals ja a finals d'any. Cal destacar que tots els components del producte final, des de la càpsula fins al cafè, la tapa i l'adhesiu que s'utilitza es converteixen ràpidament en compost.

Així, l'envàs, totalment orgànic, elaborat amb un material desenvolupat per BASF a partir de recursos renovables del blat de moro –Ecovio–, compleix les dues normatives europees en la matèria i es comercialitzarà de moment amb dues varietats de cafè, també orgànic, amb acabat intens i descafeïnat. Des d'ahir, ja es poden trobar als supermercats de la cadena Veritas a un preu de venda recomanat de 3,30 euros l'envàs amb deu càpsules, i aquesta setmana ja arribarà a fins a 300 punts de venda arreu de Catalunya (entre forns, pastisseries o botigues de queviures i petits supermercats). A més, la companyia està en converses en grans cadenes de distribució amb les quals espera arribar a un acord en breu i preveu exportar també aquest producte i aprofitar així la seva xarxa de distribució internacional. Novell ha invertit un milió d'euros en el desenvolupament del projecte i hi ha estat treballant els darrers dos anys.

Amb aquestes càpsules compostables, la companyia vol entrar amb força en el segment de petit consumidor, que amb prou feines representa un 5% de les vendes de la marca, creada l'any 1958 a Vilafranca del Penedès. De fet, Novell és forta en restauració i hostaleria (amb vora un 80% de la facturació) i també està present en el canal d'empreses i vending (15%), segons explicava ahir Josep Novell. La voluntat és que el comerç al detall o domèstic arribi també a representar un 15% i l'any 2020, fins a 5 milions d'euros de les vendes vinguin per aquesta línia de negoci.

La companyia va tancar l'exercici del 2016 amb un increment de les vendes d'un 13%, fins als 25 milions d'euros, i confia tancar l'exercici en curs amb vendes per valor de 28 milions, un 12% més. De fet, part del seu creixement estarà basat en la internacionalització, ja que Novell té un pla d'expansió ambiciós i, malgrat que les vendes a l'exterior representen només un 5% del total, la voluntat és que siguin un 15% en els pròxims tres o quatre anys. Novell ven els seus productes a l'Estat espanyol, però té també delegació a Milà (Itàlia), Londres i Leeds (Regne Unit), els Estats Units, i una aliança d'empreses a Hong Kong. “Fa només tres anys que vam començar a exportar i en un termini de cinc anys volem que un 20 % de la facturació vingui de fora”, va explicar Ramon Novell.

Entre un i tres mesos.
La càpsula compostable de Novell es degrada del tot en 4 -12 setmanes, depenent de l'eficàcia de la planta de compostatge, molt per sota dels dos anys en què ho fa una pell de plàtan o els més de 500 anys que necessita una càpsula de cafè de plàstic (i entre 150 i 200 anys, les càpsules d'alumini).


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat
Informació especial

Zentinel MDS, l’‘start-up’ que ajuda a digitalitzar la maquinària antiga